Click. INDUSTRIE. 1999. Atomic TV, partea 3

atomic-logo2

Conducerea şi Producţia Atomic TV

Cu trei ani înainte (în 1996), Sir Bob Geldof se întâlneşte cu doi prieteni într-un club din Polonia. Discuţiile lor se învârt în jurul unei teme: Bob vrea să ajute tineretul european şi vrea să dezvolte cultura muzicală din Europa de est. În acea noapte se cristalizează planul concret pentru un post de televiziune muzical: Atomic TV. Principiile erau clare: emisiuni produse pe plan local, în limba locală, dar la standarde internaţionale.

La Conferinţa de presă organizată cu ocazia lansării în eter a postului TV, au participat:

  • David Williams – Executive Director
  • David Coolidge – Business Manager
  • Mircea Criveanu – Marketing Manager
  • Laura Vasile – Press Relations
Conducerea Atomică

Conducerea Atomică: Vasile, Coolidge, Williams

Atomic TV este un parteneriat între doi lideri ai industriei audiovizualului: Atomic Entertainment, care deţine Atomic TV Polonia, şi Planet 24, un studio de producţie video din Anglia. Iniţial, Atomic TV este difuzat în 61 de oraşe din România prin societăţile locale de televiziune prin cablu.

1999. CZB & Director Executiv Atomic TV

1999. CZB & Director Executiv Atomic TV

Din conducere, am povestit cu David Williams, Executive Director Atomic TV România

CZB: Cum puteţi fi atât de sigur că Atomic TV va avea mai mult success pe piaţa românească decăt alte canale de muzică?

David (D): Adevărul este că tineretul de pretutindenivrea să urmărească şi caută un post de televiziune care să-i stârnească interesul. MTV, VIVA, MCM oferă o anumită gamă de emisiuni care se pretează la un anumit segment al pieţei. Emisiunile oferite de ele nu mai sunt actuale pentru tineretul din România: ele prezintă muzică străină, nu se implică, şi nu sunt interesate să se implice în scena locală. Implicit, scade interesul local faţă de ele.Scopul nostru este să înfiinţăm un canal care să se hrănească şi care să se dezvolte din cultura tineretului din România. Întregul conţinut al programului nostru depinde de înţelegerea culturii locale. Desigur, problema actuală este lipsa unei arhive de videoclipuri româneşti. Asta facem de doi ani de zile, construim arhiva proprie şi producem aceste videoclipuri pentru formaţiile româneşti de actualitate.

CZB: Câte videoclipuri aţi produs în ultimul an?

D: Trebuie să fiu franc şi să-ţi spun că nu mai ştiu sigur. Cred că 15. Ne vom dedica în continuare producerii unei noi serii de clipuri româneşti. Vrem să atingem unritm de 30 – 40 de videoclipuri noi în fiecare an

CZB: Cum s-a făcut selecţia primelor formaţii care au videoclipuri produse de Atomic TV?

D: Avem o echipă solidă, un colectiv de 140 de oameni la Atomic TV. Toţi au experienţă în Industria muzicii, în lumea artelor şi a filmelor. Până acum am discutat cu diverse formaţii, le-am ascultat muzica. În unele cazuri am ajutat la producţia muzicii şi am ales cu cine putem lucra. Este o investiţie semnificativă pentru noi, aşa că trebuie să fim mulţumiţi de produsul final.

CZB: Care este direcţia muzicală promovată de Atomic TV?

D: Atomic TV nu va promova, ci va difuza toate genurile moderne de muzică: rock, hip hop, techno, MOR (middle of the road… un pop-rock melodios).

CZB: Dar în funcţie de feedbackul primit, există posibilitatea să vă orientaţi spre un anumit gen de muzică?

D: Desigur, totul depinde de feedback. Dacă tinerii vor dori să asculte un nou gen de muzică, noi vom fi obligaţi să-l introducem în program. Noi dorim să reflectăm exact ceea ce se întâmplă în cultura tineretului local. Tineretul formează un segment foarte independent şi plin de imaginaţie, dar nu are mijlocul prin care să-şi manifeste gusturile.

CZB: S-a declarat la conferinţa de presă că Atomic TV doreşte să îşi îndrepte privirea asupra întregii ţări. S-au făcut filmări la Timişoara, Iaşi, Baia Mare… trebuia să participaţi şi la Rave Family Open Air organizat de Cluj Raving Society la Cluj. De ce nu a mai ajuns echipa tehnică de la Atomic TV aici.

D: Ne-am decis să tragem obloanele către relaţiile cu publicul în faza de pregătire, premergătoare lansării oficiale. Motivul este foarte simplu. Nu vrem să derutăm pe nimeni, nu vrem să facem vâlvă. Atomic TV nu vrea să pară mai mult decât este. Astfel, nu ne-am permis să apărem în prea multe locuri cu apartele de filmat. În momentul festibvalului de la Cluj, nu ştiam exact când vom lansa postul. Procesul de filmare în teren este o operaţiune foarte delicată şi complicată. Nu am putut începe programul până în momentul în care am fost siguri că vom putea porni la standardele cele mai bune. Nu am considerat necesar să facem reclamă înainte de a difuza în eter.

CZB: De cât timp sunteţi în România.

D: Nu stau în România. Fac naveta de doi ani de zile.

CZB: Din ce ai observat până acuma cum ai compara tineretul nostru cu tineretul vostru?

D: Anglia are o cultură foarte interesantă. Sunt englez şi trebuie să-ţi mărturisesc că Anglia are un comportament insular care nu seamănă cu nici o altă cultură, nici măcar cu cea din Europa de vest. Tineretul din Anglia este îndopat cu eurotrash şi britpop. Există nenumăratele căi de a asculta nenumăratele genuri de muzică. Concurenţa este foarte mare. Industria muzicii este imensă. Nivelul de promovare a muzicii în Anglia este foarte avansat. Românii încă lucrează din pasiune pentru că încă nu produc o cantitate industrială de muzică. Nu au o cantitate necontrolabilă de talente noi, lipseşte infrastructura, şi chiar dacă există o formaţie foarte talentată cu o muzică deosebită, ea niciodată nu are şansa de a deveni cunoscută. Asta este diferenţa de bază între Anglia şi România. Tineretul de pretutindeni are aceleaşi dorinţe. Tinerii s-au săturat să tot asculte de alţii. Au opinia lor, sunt inteligenţi, vor să fie ascultaţi şi vor să fie înţeleşi.

Primul. Stânga. Viitorul Director TVR, apoi TIFF

Viitorul Director TVR, apoi TIFF, Tudor Giurgiu, lângă Criveanu

De la producţie, am povestit cu Tudor Giurgiu, Director de Creaţie Atomic TV.

Născut la Cluj-Napoca în 1972, este regizor de filme documentare şi videoclipuri.

A fost Preşedintele Televiziunii Naţionale Române între 2005 şi 2007.

Este patronul Librafilm (fiind din zodia Balanţei) şi este iniţiatorul şi Preşedintele TIFF (Transylvanian International Film Festival, la Cluj).

CZB: Ce face un director de creaţie?

Tudor (T): Este un fel de controlor creativ asupra programelor realizate.

CZB: Urmează să diversificaţi programul.

T: În mod normal, vor fi tot emisiuni musicale, dar care pun un accent deosebit pe oameni sau formaţii care încearcă şi se chinuie să iasă din anonimat. Asta ar fi o direcţie.

A doua direcţie ar fi dezvoltarea unor programe care să nu însemne numai muzică, ci să reprezinte lumea din jur aşa cum o vede tineretul din România, pe diferite topici, cum ar fi, spre exemplu, sâmbăta la o petrecere sau lunea când ne trezim, cum ni se pare şcoala sau de ce nu mă înţeleg cu maică-mea. Vor fi filmâri scurte de 1-3 minute cu diverşi copii care ne povestesc problemele lor. Mai sunt idei legate de concursuri pentru descoperirea tinerelor talente şi formaţii şi jurnale filmate despre un soi de expediţii sau a aventurilor unui grup de tineri care călătoresc prin mai multe locuri din ţară. Scopul meu este să nu mă rezum doar la Bucureşti, pentru că pe cineva din Suceava sau Baia Mare nu-l interesează despre războiul dintre Pantelimon şi Berceni.

CZB: Aveţi de gând să organizaţi mega-spectacole?

T: Nu avem aşa ceva în plan. Vreau să văd în primul rând cum va reacţiona piaţa la program şi în funcţie de asta să creem programme noi. Asta vom vedea peste o lună. Încercăm să mergem pe două căi. Prima este prin mijlocul internetului, e-mailul modern, la care tinerii vor avea acces mai mare. În al doilea rând încercăm să ne facem o linie telefonică fără plată, un număr uşor de reţinut unde lumea va putea afla despre cum poate găsi un nou album sau ne poate da idei de programe, să ne spună de locuri pe unde a fost. În zona asta văd comunicarea dintre noi şi ei. La sfârşitul lunii februarie numărul de locuinţe care vor avea acces la Atomic TV va depăşi 1.500.000, ceea ce înseamnă peste 40% din telespectatorii din zonele urbane şi aproximativ 70% din numărul abonaţilor la societăţile de cablu.

Poimâine… Prezentatorii Atomici

Din serialul de articole despre ATomic TV, mai puteţi citi:

Comments
2 Responses to “Click. INDUSTRIE. 1999. Atomic TV, partea 3”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: