Click. RECENZIE. Tep Zepi. Son of a dollar and a song

Tep Zepi. Son of a dollar and a song

!!

Independent

Fiu de un leu şi o romanţăTep Zepi şi-a lansat albumul de debut (sperăm totodată că nu ultimul, după câte probleme au avut în formaţie în ultimele luni). Stone Temple Pilots (ca feeling) meets Grimus (ca voce) este foarte misto ca idee, deşi am vaga impresie că cei care au colaborat la compunerea pieselor, foarte talentaţi dealtfel, au ascultat prea mult Asfaltul Lunei amare.

Materialul începe cu câţiva paşi pe o uliţă neasfaltată de cartier, intră chitara .. şi ne gândim la Oraş (Luna amară, 2004) … Stilul sacadat de cântat pe ritm accentuează efectul piesei. Starea de spirit rămâne aceeaşi pe Contact, care beneficiază şi de videoclip. Machiaj începe interesant, cu iz folcloric, şi se transformă în ceva psihedelic, experimental, incontrolabil …o versiune mai cuminte a muzicii celor de la Romantic Jurgen. Energia, zgomotul şi volumul continuă să crească pe următoarele două piese, Tevanov’s Whore şi First, acestea fiind compoziţiile cele mai full force: FOARTE TARE, FRATE.

Synchronize Yourself este exemplul perfect de piesă care se potriveste lângă Your garden pe Asfalt… Se imită în stil original starea deprimată a lui Nick la voce cu nervozitatea lui Petru la chitară.

Chitara, de la începutul piesei, apoi iarăşi cu 2 minute înainte de final pe Impuls Mental, este cea acustică a lui Petru pe Asfalt, acolo unde sufleteşte pici in prăpastie, dacă muzica te cuprinde. Dar ce mi se pare foarte ciudat este că dau impresia că sunt destul de creativi să nu fie nevoiţi să fure aceste elemente de la clujeni … Acum înteleg de ce Luna amară a optat să fure chitaristul de la Tep Zepi.

Strange Nance este cea mai tipică piesă pentru acest album: foarte ageră, îţi captează atenţia, apoi când te aştepţi mai puţin, te lasă brusc. Formaţia are foarte mult talent, îmbrăcând forma de bază a pieselor rock în idei psihedelice şi experimentale ce transpiră pe multe compoziţii, care te ridică la tavan aproape de finalul lor, şi te trântesc de pământ când se termină ultima notă a pieselor.

Tep Zepi combină stoner rock şi grunge din anii 90 cu elemente experimentale psihedelice din anii 70. Rezultatul este foarte de efect, chiar dacă pe alocuri ai impresia că asculţi Asfalt de la Luna amară fără trompetă.

Albumul este înregistrat în studioul trupei, de către Mihnea Ferezan (care nu este noul chitarist, din întâmplare, la Luna amară). Mixajul este făcut de Mihnea Ferezan, iar masterizarea de Mihnea alături de Jean Pasniciuc (ex-AB4, ex-Zebre, actual Dekadens). Albumul a fost scos în 200 exemplare, iar ulterior va fi postat pe net.

Iniţial am acordat un nemeritos patru semne pentru că am vrut să-i sprijinim şi să facem abstracţie de PLAGIATURĂ. Am încercat să povestim cu formaţia, să-i promovăm şi să-i înţelegem mai bine. Prin lipsa de comunicare, prin schimbarea componenţei, prin lipsa de activitate în 2009, practic, anul lansării albumului de debut în care ar fi trebuit să fie foarte activi cu promovarea … şi pentru că formula care a compus şi înregistrat albumul acesta nu va mai fi niciodată aceeaşi … am revenit asupra notei şi am depunctat aşa cum trebuia să facem de la început din cauza plagiatului după Luna amară. O să parafrazăm fostul solist, Bogdan Rusu, care a plecat de la Tep Zepi, pentru că „prea a devenit un satelit al Lunei amare”.

Deasemenea, albumul este presarat cu efecte gratuite de care se puteau lipsi:

• paşii pe un drum plin de praf şi scrăşnitul de roţi pe Mamut
  • ţipătul fetei pe Tevanov’s Whore
  • formarea numărului pe telefon la început de Synchronize Yourself

Foarte probabil a fost o idee preluată de pe Asfaltul Lunei, unde aceste efecte gratuite au fost ideea producătorului Stream Music. Ele au rămas pe piese nu neapărat că plăcea formaţiei clujene, ci pentru că Rebel Music nu a dorit să investeaqscă bani suplimentar în reînregistrarea materialului aşa cum ar fi trebuit făcut la vremea respectivă.