Click. RECENZIE. Plus 2. Speranţa

Plus 2. Speranţa

!!

1999, Nova Music

1plus1plus2Unii dintre rapperii americani aveau deja o oarecare experienţă de viaţă. Snoop Doggy Dog şi Warren G aveau 28 de ani, LL Cool J şi fetele din Salt’n’Pepa aveau 30 de ani, media de vârstă de la Run DMC era de 33 de ani… Nu este de mirare că muzica lor este mai elaborată faţă de cea a copiilor noştri de cartier! Media de vârstă a celor de la Plus 2 este de 20 de ani, iar, “speranţa” băieţilor este că lumea o să înghită combinaţia de triluri á la Mariah Carey (scoase de producătorul albumului, Costi Ioniţă, de la Valahia) cu ritmurile de cartier din Constanţa.

Din păcate însă, nici una din aceste experimente muzicale nu le reuşeşte. Albumul începe cu Vreau, o împletire de castaniete suprapusă unor ritmuri pseudo-K1 care are potenţialul de hit! Urmează Te aştept, o compoziţie pseudo-turcească, după care vine cea mai tare serie de piese hip hop de pe acest material: o baladă “mafiotă” cu note împrumutate de la Christopher Cross (Nu mă lăsa), un gangsta rap de chef (E seara ta) şi rap-ul aproape a-cappella (Vino acum cu noi) dedicat pelticilor (pentru simplul fapt că aceleaşi două versuri sunt repetate la nesfârşit). Urmează cea mai mare greşeală Plus 2: cea de a doua parte a casetei! Aici găsim două piese pseudo-Valahiene: Nimeni şi Trăieşte clipa; două piese de chef: Sari, că frige (o imitaţie slabă după Jump Around, cântată de House of Pain în ‘91) şi E timpu’ (unde se foloseşte laitmotivul rapperilor la chefuri: exclamarea “hei” şi “ho” pe ritmul muzicii) şi opera hip hop Speranţa (pe care n-o mai criticăm). Prima încercare discografică a constănţenilor dovedeşte că au curajul de a încerca să facă ceva nou, iar asta este laudabil în scena muzicii hip hop din România!

Momentul cheie: Când ţi se pare că Mariah Carey a intrat în studio la începutul piesei Nimeni – să le strice înregistrarea celor de la Plus 2