Zoom. INTERVIU. Levi. Altar. despre Peninsula. (şi) Byte. PĂREREA MEA. Deschiderea deschiderilor

Levi. Altar. despre Peninsula 2009

Altar este: Damian, Andy Ghost, Teo, Levi… Ca şi exemplu, dau Sziget Festival, de la Budapesta, unde trupele maghiare îţi sunt băgate pe gât. Când au ajuns Ungurii să organizeze un festival şi la noi … la Peninsula … uită-te, că au cântat Freestylers şi au cântat Prodigy, două trupe care pot să zici că sunt pe aceeaşi felie. Cum poţi să pui în program Freestylers (electro), Tankcsapda (oldies punk) şi Prodigy (electro) în această ordine? Înţelegi? Nu am nimic cu ordinea aleasă, dar important este că nu este logic să bagi între două trupe tari de afară care-s pe acelaşi stil, o trupă din Ungaria, ca să-i bagi pe gât. La noi nu există deloc chestia asta. La noi când vine cineva de afară, îi dă toată lumea limbi în cur până la ceafă şi când vine o trupă de afară, înloc să te mândreşti cu ce ai tu mai bun …

… când am cântat cu Coma, Implant pentru Refuz şi ceva altă trupă de afară, foarte la modă, dar care-mi scapă acuma, ceva de genul Cradle of Filth … nu mai ştiu … sincer, stăteam şi mă gândeam că suntem trei trupe în deschidere: Coma, Implant pentru Refuz, Altar … dacă ăia de la Cradle of Filth, aşa, în adâncul inimii lor, realizează oare că

toate trei trupele din România au fost mai profi în toate domeniile

… deci, arătau mai bine, au cântat mai bine, şi nu-s eu managerul nici la Coma, nici la Implant pentru Refuz, dar sunt în România trupe care cântă şi vine câte o trupă de afară care este pielea pulii, este ridicată în slăvi, şi TU, pentru că TU eşti român, TU eşti fix pula. Asta pe mine mă depăşeşte.

Nu sunt de acord nici cu mentalitatea ungurilor, care sunt de părere că PE AL MEU ÎL BAG ÎN FAŢĂ, nu trebuie nici aşa. Dar nici că dacă e de al meu, înseamnă că mă piş pe el, că îl văd în fiecare zi în Sora cum îşi ia pita şi asta înseamnă că este de-an pula. În schimb ăla dacă vine şi are rasta până la cur, atunci deja este EXTRAORDINAR.

M-am săturat să văd tot felul de trupe care vin de afară şi sunt considerate semi-Zei.

Părerea mea. Deschiderea deschiderilor

Faith No More revine în 2009. Prima dată în România.Industria noastră nu mai este virgină, dar ESTE în continuare tânără şi complet lipsită de bun simţ şi logică.

Problema ţine de reticenţa la nou a patronilor de club, producătorilor  muzicali şi lipsa de interes a organizatorilor de festivaluri pentru scena autohtonă (exemple aici ar fi Artmania, Peninsula, Bestival).

Cel mai şocant dintre toate exemplele este chiar cel ce urmează cu Hefe, care din când în când organizează concerte la Bucureşti cu artişti internaţionali cunoscuţi, sub egida Bring the Noise. Cel mai mare artist adus de Hefe până acum a fost Deftones (eveniment organizat în colaborare cu Rock Your Mind şi Metalhead).

Pentru cei care nu sunt iniţiaţi în domeniu, Hefe este pseudonimul lui Răzvan Rădulescu, care pe lângă faptul că este DJ în formaţia Coma, prezintă o emisiune rock …la un post muzical TV (a trecut de la MTV la MCM la UTV) şi la un post de radio (City FM Bucureşti). Ambele emisiuni se numesc Bring the Noise.

Următorul artist internaţional invitat de Hefe la Bucureşti este Faith No More, în 15 august. Văzând afişul la mine în oraş, m-am blocat. M-am blocat pentru faptul că am văzut o problemă în mentalitatea unui organizator român care este totodată artist român.

Problema pe care doresc să o identific este aceeaşi pe care o văd constant de ani şi ani de zile la aproape toţi organizatorii de concerte mari din ţara noastră.

Dar la Hefe, care este în primul rând artist român, care lucrează în domeniu de peste un deceniu, care cunoaşte foarte bine problemele scenei noastre şi care (sunt sigur) s-a lovit de aceeaşi problemă cu formaţia Coma în trecut, la alte evenimente asemănătoare, nu mă aşteptam să perpetueze această problemă.

Problema de care mă leg a fost deja expusă mai sus de către Levi din Altar când am vorbit cu el despre atmosfera şi organizarea de la Festivalul Peninsula 2009 şi ţine de etica şi respectul acordat artiştilor români. Putem fi de acord cu ideea că publicul vine în primul rand pentru artistul internaţional trecut pe afiş, NUMELE SCRIS PE UN SFERT DE AFIŞ care concertează pentru PRIMA DATĂ ÎN ROMÂNIA.

Dar dacă tot aduci formaţii în deschidere, din alte ţări din Europa de est (Superhiks din Macedonia şi Elvis Jackson din Slovenia),

  • de ce pui formaţia românească, care suntem cu toţii de acord că are potenţialul să adune deja un public doar de una singură, în deschiderea deschiderilor?
  • De ce sunt artiştii români defavorizaţi la ei acasă în continuare?
  • Care este motivul pentru care organizatorii nu îşi respectă artiştii locali?

Artiştii autohtoni ar trebui dimpotrivă, sprijiniţi, împinşi în faţă şi ajutaţi să crească, pentru ca peste câţiva ani să se poată câştiga bani din evenimente mari organizate doar cu artiştii autohtoni! De ce nimeni din ţara asta nu judecă un pic pe termen lung să ajute scena autohtonă să se dezvolte normal, aşa cum se întâmplă ÎN TOATE ŢĂRILE DIN JURUL NOSTRU. De ce?

Eminescu scria “…sunt străin în ţara mea…”, iar la peste un secol de când a compus Doina, acesta se pare că a devenit un laitmotiv pentru artiştii autohtoni şi un motto pentru organizatorii de evenimente.

Deschiderile. Who the Fuck are super Hiks and aren't Elvis and Jackson DEAD?

Deşi Luna amară deschide programul şi este trecută la aceeaşi mărime pe afişul stradal precum invitaţii necunoscuţi din Macedonia şi Slovenia (ambele fiind formaţii de ska-punk!?), este probabil un moment extraordinar pentru formaţia clujeană faptul că, după doi ani de zile, reuşeşte să apară din nou în deschiderea unei formaţii de succes internaţional.

În cele mai multe website-uri apare varianta machetei de afiş unde este trecut doar numele supertrupei din anii 90, Faith No More.

macheta standard pe web

Comments
5 Responses to “Zoom. INTERVIU. Levi. Altar. despre Peninsula. (şi) Byte. PĂREREA MEA. Deschiderea deschiderilor”
  1. the dude spune:

    total de acord ca tankcsapda a fost ca nuca-n perete intre freestylers si prodigy. In schimb cu FNM nu cred c-aveti dreptate. Nu stiu exact dar in 90% din cazuri managementul headlinerului, mai ales cand e vorba de nume ca FNM, alege cine si in ce ordine canta, nu organizatorul. Chestie probabil confirmata de faptul ca sunt trupe straine, si ca Gould, basistul FNM,impresariaza trupe de genul de prin est. Oricum luna amara se potriveste cu faith no more ca jobenu la slip

    • Stiu ca sunt formatii care impun anumite conditii, dar cred ca organizatorul local care se risca si da banul pentru a realiza evenimentul are dreptul sa negocieze si sa impuna si el la randul lui anumite conditii.

      FNM nu este nu stiu ce trupa de top.
      FNM a disparut cu totul de pe scena muzicala TIMP DE ZECE ANI … au fost huiduiti de fani in Florida cand au aparut prima data cu costume negre si camasi albe pe scena, si s-a aruncat cu noroi in ei …

      Cel mai tare album al lor a fost The Real Thing, de acum … DOUAZECI DE ANI, care s-a vandut in 4 milioane exemplare.
      au urmat, cu 1,5 milioane fiecare PE PLAN GLOBAL … (deci in SUA astea nu au avut un milion vanzari) …King for a Day… Fool for a Lifetime şi Album of the Year …
      Midlife Crisis este SINGURUL single care a ajuns pe locul 1 in SUA.

      de aceea nu consider FNM o trupa de top. au fost MULTE ALTELE care au avut mai mare succes.
      Este extraordinar ca s-a reunit trupa si vine sa cante si la noi.
      Eu i-am vazut la Sziget Budapesta acum 11 ani.

  2. li spune:

    FNM nu e trupa de top!?!??! Scuza-ma dar sunt aberatii ce zici tu acolo. Oricine i-a prins live vara asta sau a vazut macar webcastul de la Download poate confirma. Iti sugerez sa cauti inregistrarea prestatiei lor de la Download, unde au fost headlineri, cu Limp Bizkit si KoRn in deschidere. Nuff said. Imi pare rau sa vad atata lipsa de profesionalism. Corect ar fi sa luati legatura cu organizatorii inainte sa emiteti pareri nesustinute de fapte. Si cate unitati au avut vandute nu reflecta deloc faptul ca sunt cea mai importanta si inovatoare trupa a anilor 80-90, ca au schimbat fata rockului, ca sunt practic taticii intregului nu-metal, etc etc etc. Ca Romania e inapoiata si nu prea are cine sa ii aprecieze aici e cu totul alta treaba.

    Citesc des pe aici dar sincer partizanismul si anti-bucurestenismele care predomina sunt foarte enervante. Pentru mine exista doar romani, fie ca-s din sud, nord, vest sau est. Daca ar gandi toata lumea asa am putea face mai usor pasii aia inainte. Noroc

    • hey li.
      le iau pe rand.
      1. cota unei trupe se masoara in functie de numar de concerte, corelat cu numar de public. foarte simplu. deci, nici eu nici tu nu putem declara care este cea mai tare trupa din lume la ora actuala. asta o aflam din statisticile finale ale anului in curs… cine a avut cele mai multe concerte si cei mai multi spectatori, platitori de bilet.
      2. cel mai important si inovator artist anii 80: Michael Jackson.
      3. cea mai inovatoare trupa anii 90: Nirvana
      4. tatii nu-metal… aici e mai complicat. deoarece totul porneste de la Nirvana, si scena grunge din seattle, care practic a renascut interesul publicului american pentru rock…
      Revista Spin a folosit termenul New Metal prima data ca sa descrie un concert Coal Chamber in 1995.
      Korn a fost influentata de Faith No More, dar la CZB consideram ca Black Sabbath ar trebui sa fie apreciat ca bunicul genului nu metal.
      fiecare apreciaza ce doreste.
      5. Bucurestiul. atata timp cat ei nu respecta scena vie din tara, nu inteleg de ce altii din tara ar fi OBLIGATI sa acorde respect celor din capitala … capitala care nu am ales-o nici eu, nici tu, nici Ceausescu, … ci ISTANBULUL otomanilor acum 500 de ani, pentru ca era cel mai apropiat SAT de limba romana de caravana otomana care stabilise pasalic si care a impus manelele in partea respectiva a tarii. ma opresc aici.
      zici de romanism … sunt perfect de acord, dar asta in primul rand trebuie sa vina de la mass media centrala care nu cunoaste altceva decat vedetele false, pompate artificial, din capitala, echipe de fotbal care nu mai ocupa nici macar primele 3 locuri din clasamentele finale de campionat, vremea, care este exact pe dos la noi. Mie imi pasa la fel de mult de ce se intampla in piata universitatii la fel cum poate celor din sud le pasa ce se intampla in piata mihai viteazul. quid pro quo.
      nu eu am inceput acest razboi mediatic. doar ofer o alternativa celor care gandesc OCCIDENTAL.
      daca as fi din Timisoara, as scrie despre Timisoara.
      ASTA mi se pare NORMAL.
      NORMAL ar fi sa existe post TV care sa emita pe national, din fiecare regiune a tarii. atunci putem discuta in termeni egali despre o tara unita, etc. fiecare trebuie sa aibe sansa egala sa isi impinga vedetele proprii in fata … nu sa tot aprind TV si sa vad, ascult trupe no-name de mitici cu accent de mitici la matinale produse EXCLUSIV de mitici. Romania aceasta nu reprezinta gusturile celor de la CZB.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] problema organizatorilor care ignoră şi discriminează artiştii din scena muzicală autohtonă (INTERVIU LINK), am dat ca exemplu Artmania 2009, Bestfest 2009 şi Peninsula 2009, iar exemplele continuă […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: