Click. RECENZIE. André. Noapte de vis

André. Noapte de vis

1999, CAT Music

What do you get for 10 dollars?Deşi mini-albumul conţine şase piese, cunoaştem deja Nu mă uita (a cărei remix “mambo” este sinistră), Liberă la mare (la care nu ştim cum să interpretăm subînţelesul remixului “final”) şi Metroul de noapte (ale cărei ritmuri moderne nu-şi au locul în rândul celorlalte piese cântate de duet). Pe copertă, cele două Andree au pozat îmbrăcate în ţoale orientale, dar Tarkanismele nu se opresc aici!

A propos de piesele noi, influenţa turcească din Caravanele este enervantă; E iarnă iar este o colindă nereuşită iar Noapte de vis poate reprezenta începutul sfârşitului pentru adolescente. Vrând/nevrând, versurile acestei piese se leagă de o tradiţie sfântă şi transformă figura lui Moş Crăciun într-un casanova plecat în delegaţie. În cântec, una dintre fete ne povesteşte (pe un ton inocent): “Când eram mică şi m-am îndrăgostit / De un om care-mi… aducea cadouri multe… Trebuie ca eu să fiu mereu cuminte / Pentru ca Moşul să nu mă uite / Dar într-o zi în prag a apărut un tinerel / Plin de mister: în ureche un cercel. Am aflat atunci că toată lumea m-a minţit / Moş Crăciun era un tânăr reuşit… A fost de ajuns o simplă privire / Inima mea l-a chemat la întâlnire”. Apoi, după ce se subliniază faptul că …a crescut şi nu mai este fetiţă… începe refrenul: “Moşule ce tânăr eşti; e prima iarnă când vii la mine; nu te mai las să pleci; noapte de vis alături de tine!” Sunt curios de ce, după atâtea porcării născocite împotriva celor de la Atomic TV sau ale unor formaţii cu mesaj coerent în versuri, de ce CNA-ul nu a avut nici un fel de reacţie la asemenea versuri?!