Click. RECENZIE CLUB. Stuf. Cluj

Stuf

!!

They did it their way


Mulţi mi-au zis:

Vai, ce mişto e Stuf!


Aflat în oraş după un concert recent, şi fără chef de somn, ne-am decis să mergem cu un grup de prieteni să vedem şi noi ce este aşa mişto la Stuf.

Can you see the light?Stuf face parte din grupul de cluburi Janis, My Way, Stuf. Toate promovează ideea de Woodstock, de lejeritate maximă, de je m’anfişisme tipice de Bucureşti. Acesta este atât de lipsit de PERSONALITATE încât promovează atmosfera de la Vama Veche … din anii 2000! Cu asta cred că am zis tot.

Templul kitsch-ului din centrul Clujului, aproape de căminele Haşdeu, se află exact acolo unde a fost Nera înainte, pe Str. Victor Babeş, puţin mai sus de Cantina de la medicină.

The fourth floor. Really!Ce să spui de un beci care urcă şi se întinde pe patru nivele, plin de fum şi cine ştie ce altele nu am mai remarcat din cauza semi-beznei?

Singurul lucru bun ce îl are Stuf este berea nefiltrată la pint (400 ml), cu 4 lei, dar pentru asta trebuie să urci 3 etaje.

Flypaper is more interesting!Am mai urcat apoi un etaj să mă aşez … pe terasa interioară, decorată cu prost gust … adică, nu am mai văzut nicăieri poze 20 x 30 cm. cu Vama Veche din ziua de azi, atârnate pe sfori şi agăţate cu agrafe de rufe lăngă mese … adică, ar trebui să beau berea, uitându-mă la peretele cu poze şi amintindu-mi de vremurile când plaja din Vamă era complet goală, fără maşini parcate pe nisip, fără miticii de weekend (care oricum îşi ascultă manelele la casetofoanele din maşină) … în timp ce mă uit la poze făcute vara trecută la Vama Veche cu diversele ei terase actuale, cum ar fi Expiratul. Urrrrrrrgggghhhhh!

Şi stăteam. Stăteam cu berea în faţă şi nu îmi venea să o beau. Şi am observat asta după un sfert de oră, timp în care amicii cu care eram, goliseră primul pahar (400 ml nu este o halbă!). Şi atunci mi-am dat seama cât de importantă este muzica pentru mine. Am început să îmi notez programul muzical şi am alcătuit următoarea listă de artişti

  • Vank
  • Nightlosers (din păcate, piesa lor cea mai insipidă, Dragostea e ca o râie, 2000)
  • Dan Spătaru
  • Pasărea Colibri (trupa aia de bătrânei care compun versuri în limba română pe muzică şi hituri de Tom Petty şi Travelling Willburys şi culeg drepturi de autor de la UCMR ca şi cum ar fi piesele lor 100%!)
  • Vama Veche (mai multe Vămi vechi, dar din păcate nici una din piesele de pe primul album, singurul fain scos de ei, din 1997) …

Deci, nu îmi plăcea muzica … şi nu mi se deschidea supapa din cauza asta…

Technically, her FRIENDS were driving Porsches. SHE wanted a Mercedes Benz, assholes!Într-un final am coborât. La fiecare etaj cânta altă muzică. La primul etaj, ar fi discoteca. Aici mergeau hiturile comerciale (nu disco, nu electro) din anii 90 … doar cele pe care nu le sufeream.

Ca stare de spirit mă simt mai aproape de Woodstock decât de Vama Veche, fie ea la trei ore de Bucureşti, sau în centrul Clujului!

Stuf. Mişto? Probabil. Dar nu pentru CZB.

De când am postat această recenzie la CZB, patronii m-au ameninţat cu slujba de zi, sunând la şeful meu … şi mi-am dat seama mai bine de aspecte ale mafiei locale pe care nu le cunoşteam.

Şeful mi-a interzis să mai fac alte recenzii de cluburi … pe blogul sau websaitul MEU, care ar trebui să fie INDEPENDENTE de orice altă instituţie … (adică, şeful meu de la slujba de zi nu îmi dă bani la ClickZoomBytes să scriu sau să nu scriu despre ce doreşte el. Susţin în continuare că sunt două entităţi şi activităţi complet diferite, politica şi relaţiile celor două instituţii sunt complet diferite iar ameninţările şi măsurile luate împotriva mea ca autor al revistei de muzică on-line ClickZoomBytes dovedesc formele de cenzură active la noi în ţară la ora actuală).

Între timp, clubul Janis Stuf despre care am scris aici, şi care este exemplificat cu pozele de mai sus, a luat foc în martie 2010 (se consideră că a fost sabotaj, fiind al doilea incendiu în cele trei cluburi deţinute de aceeaşi patroni în mai puţin de un an de zile).

Janis Stuf s-a redeschis în mai 2010 … având parterul şi etajul 1 renovate … şi şi-a spus Resurrection Stuf. Eu îi spun acum Zombie Stuf.

Este uluitor faptul că devine barul oficial pentru TIFF 2010, având etajele superioare în continuare afectate de incendiu. Părerea mea este că aspectul exterior al clădirii dă prost ca imagine pentru un festival de asemenea anvergură.

Comentariile sunt închise.