Zoom. ECOU. POPS. 2003 – 2006

Continuând retrospectiva anilor 2000, şi având în vedere faptul că este Ziua Naţională, astăzi prezentăm o formaţie cât se poate de tipică pentru industria muzicală românească în anii 2000.

PLAYBACK Pop-Dance

Pops

Perioadă activitate: 2003 – 2006

Localitate: Bucureşti

(adunate din Constanţa, Chişinău, Timişoara)

Websait: trupapops.3x.ro

Spre deosebire de A.S.I.A. la Pops am găsit un websait oficial, care mai funcţionează!

Deşi este un proiect născocit de casa de discuri MediaPro Music, spre deosebire de A.S.I.A., Pops nu este un simplu acronim format din prima literă din prenumele fetelor. Emisiunea ProTV Alege A.S.I.A. (octombrie – decembrie 2002) a mai adus în muzica românească alt cvartet feminin, Pops.

Chiar dacă eu sunt majoră şi sunt cea mai mare dintre fete, tot mi-a fost greu să plec brusc de acasă.

Diana Bişinicu

Dupa Alege A.S.I.A., viaţa fetelor Aylin Cadir, Minola Szikszai (clasa a VIII-a), Tina Geru şi Diana Bişinicu (clasa a XII-a) s-a schimbat complet: s-au despărţit de familii şi s-au mutat la Bucureşti.

Aylin Cadir, Minola Szikszai, Tina Geru şi Diana Bişinicu sunt exemplul cel mai bun de cum poţi fi considerat artist peste noapte. Odată cu Pops s-a născut o nouă generaţie de artist: cel ales de public. Pops este prima formaţie care, dupa participarea la Alege A.S.I.A. care a spart audienţele oricarei competiţii până în prezent, nu a mai avut nevoie de nici un hit pentru a stârni interesul publicului.

Investitia MediaPro Music într-un asemenea proiect a plecat de la ideea de a recompensa entuziasmul publicului. Pops este prima formaţie din România care s-a confruntat cu exigenţele acestuia, trecând testul de calitate impus de … consumatorul de rând.

Pops este formaţia care dărâmă mitul fetelor mai mult sau mai puţin drăguţe care se culcă cu producătorii festivalului Mamaia ca să iasă din anonimat în muzica pop românească.

Banii se duc pe haine…

Fetele merg frecvent împreună prin magazine şi se antrenează reciproc în acest sport periculos, numit shopping. Vestimentatia de scenă a fetelor trebuie să aibă trei atribute – să fie lejeră, uşor elegantă şi (bineînţeles) sexy. Dar asemănările se opresc aici, fetele având posibilitatea de a-şi alege articolele pe care le doresc, precum şi nuanţele cromatice pe care le preferă.

Descrierea vestimentară a fetelor împrumută prea puţin din ideile impuse de icoana şi exemplul suprem din domeniul Girlbands, Spice Girls, dar, ca la noi, totul se face cu jumătăţi de măsură. Aylin Cadir adoră îmbracamintea sexy-masculină şi-i plac la nebunie bretelele (Posh Spice) şi preferă cromatica albastru, roz si alb, Tina Geru preferă ţinutele mai elegante pigmentate cu “nuanţe” sport şi adoră jeanşii (asta sună a kitch balcanic), Diana Bişinicu adoră nuanţele de roşu şi se îmbracă în funcţie de starea sufletească, trecând de la o extremă la alta (asta nu se încadrează deloc în vreun tipar), iar micuţa Minola Szikszai este foarte, foarte sport (Sporty Spice); se simte cel mai bine în pantaloni scurţi sau în fustă şi-i plac culorile vii. Mă gândesc că producătorii s-au ferit să se poată spună cu jumătate de gură că trupa seamănă cu alta de afară, deşi din punct de vedere al tendinţei cred că asta se dorea. Din cauza acestor jumătăţi de măsură din industria noastră se nasc o grămadă de struţo-cămile, adică proiecte cu potenţial dar care nu dau randament pe termen lung (asta este valabil indiferent de gen muzical).

La început s-a colaborat cu Casa de Modă Maximum Chic pentru costume, dar pentru turneul de pe litoral (care a bifat toate teatrele de vară în perioada 25 iulie – 20 august 2004) au preferat creaţiile Silviei Serban. Pentru videoclipul piesei S-a schimbat ceva, trupa a apelat la stilistul vestimentar Costin Voicu şi a purtat încălţăminte marca Fiorangello.

La fetele astea am povestit mai mult despre haine decât despre muzică … asta este lumea paralelă a genurilor artistice din România. În timp ce unii cântă pe bune în underground alţii interpretează muzica şi învaţă pe de rost rimele copilăreşti compuse de altcineva, dansează şi face mim pe scenele mari finanţate de firmele care au bugete pentru a susţine festivaluri unde se adună mai mult public. Şi repet, cei care într-adevăr fac muzică şi sunt originali pentru România nu apar la aceste festivaluri, nici la televizor sau radio, sunt ignoraţi de producători (care se plâng mereu că nu le merge afacerea şi că nu vând discuri) şi nu sunt sprijiniţi de cei care au bugete pentru aşa ceva.

Mi-e foarte dor de plimbările pe malul marii, mi-e dor să aud marea… Pentru mine Constanţa este cel mai romantic oraş!

Diana Bişinicu

Diana Bişinicu recunoaşte că tot ceea ce câştigă cheltuie pe haine, îngrijirea părului şi factura mobilului. De chirie, întreţinere şi aprovizionare se ocupă mama.

Minola Szikszai spune că preferă hainele de calitate şi că este destul de prudentă la capitolul cumpărături, dar că mereu “adună” prea multe haine. Totuşi, atunci când trebuie să iasă undeva, intră în panica, deoarece … nu are cu ce să se îmbrace!

Am promis să fim mereu la fel de vesele, pline de viaţă şi unite, şi ne-am rugat ca Dumnezeu şi Allah să fie alături de noi şi să rămânem Pops forever!

Aylin Cadir

Fetele dorm câte două în cameră. Minola cu Diana. Aylin cu Tina.

Aveau o doamnă, Gabi, care venea să facă curat în apartamente şi să gătească fetelor.

Tina Geru şi Aylin Cadir s-au mutat de tot cu şcoala la Bucureşti, iar acasă merg doar în vacanţă. Diana Bişinicu si Minola Szikszai au preferat să facă naveta pentru a merge la şcoală. Diana, fiind din Constanţa, ajunge mai repede. Pentru Minola, mersul la şcoala implică câteva zile libere; naveta pentru Timişoreancă durează nouă ore.

De fiecare dată când ies în oraş, fetele de la Pops sunt însoţite de tatăl lor adoptiv dl. Bogdan Stratulă, directorul executiv de la MediaPro Music. Fetele chiar au compus o melodie pentru acesta: Bogdan frumos, Bodgan frumos/ Cu inima de aur! pe melodia de la O, brad frumos.

2003. A fost anul cel mai activ pentru Pops

  • Deschideri la Las Ketchups şi Los Canos
  • Participarea la Festivalul Sziget Budapesta
  • Turneul 2 Steps Forward alături de A.S.I.A. şi Amadeus

Festivalul Sziget 2003. Budapesta

PERCEPŢIE

Comunicatul oficial MediaPro Music. (Percepţia impusă mass mediei) Pops este prima formaţie românească ce reuşeşte performanţa de a susţine concerte naţionale şi internaţionale de mare impact într-un timp atât de scurt de la înfiinţare. La festivalul anual Sziget - Ungaria formaţia Pops a reprezentat cu succes ţara noastră, concertând într-un club plin de spectatori, printre care se aflau şi români. Fetele au încins rapid atmosfera, făcând un show de zile mari şi bucurând publicul care a dansat şi s-a simţit bine.

Este de mentionat faptul ca Pops este primul grup feminin pop-dance care patrunde pe scenele de la Sziget, in cadrul acestui festivalul

(primul … SINGURUL ŞI ULTIMUL PROIECT PLAYBACK).

REALITATE

(Martori care au fost acolo în cortul relativ gol).

Dacă cei de la Bucureşti insistă că a fost un show de succes. Cei de la Budapesta infirmă acest fapt, fetele fiind huiduite pentru că făceau PLAYBACK. Plângând, au încheiat spectacolul prematur, şi-au adunat poşetele şi fardurile şi au plecat cu coada între picioare.

Ele au fost invitate în recital la Mirror, scena cortului pentru Gay şi Lesbiene.

Byte. Cei de la Festivalul Sziget monitorizează atent ce se întâmplă pe piaţa noastră cu un an de zile înainte şi aleg să invite trupele care lor li se par cele mai probabile să aducă public suplimentar din România să-şi vadă idolii pe scenă la Budapesta. Astfel se explică invitaţia trupei Pops, un proiect de debut, care nu poate avea pretenţii financiare deosebite (sunt sigur că această invitaţie s-a negociat din timp, pe vremea când Alege A.S.I.A. de abia se terminase şi lumea nu a avut timp să se dezmeticească după campania agresivă media). A.S.I.A., având numele şi impactul media sporit (emisiunea-concurs i-a purtat numele), nu ar fi acceptat să cânte la Sziget fără un onorariu echivalent la Festivalurile de la noi. Proiectul nou-format în schimb (este vorba de Pops), avusese la fel de multă mediatizare şi era la început de drum. Managerii nu aveau cum să ceară onorariu pentru un proiect fără renume dovedit, dar în acelaşi timp puteau garanta că în lunile până la Festivalul Sziget puteau lansa un videoclip şi album cu care se poate prezenta Girlband-ul la Budapesta să-l promoveze… scopul festivalurilor din Occident pentru formaţii este de fapt să îşi promoveze albumele la un public cât mai numeros.

2003. decembrie 8. Trupa Pops a sărbătorit un an de activitate la Balul Bobocilor al studenţilor de la Universitatea Media, unde băieţii de la Bliss (altă struţă-cămilă produsă de Fabrica de muzică a grupului MediaPro) le-a cântat La Mulţi Ani!

Se speculează că în 3 ani de investiţie şi activitate, proiectul Pops nu a fost rentabil (fiind irosiţi mai mulţi bani pentru fete decât s-a câştigat ulterior). De exemplu, prin cifrele adunate din internet (care pot fi luate strict orientativ), pentru lansarea albumului de debut, MediaPro Music a cheltuit circa 13.000 de euro, reuşind să recupereze din vânzări doar 9.000 euro în prima jumătate de an. Între timp, adolescentele au mai crescut, şi-au mai făcut iubiţi, au mai discreditat puţin imaginea casei de productie, şi implicit şi a lor…

Simt lipsa Chişinăului. N-am reuşit încă să mă acomodez de tot aici. N-am mai ajuns acasă de mult, iar aici totul e altfel!

Tina Geru

Este mai mult ca sigur că fetele de la Pops au semnat un contract de confidenţialitate cu casa de discuri MediaPro Music (care a fost păţită cu problemele ivite prin schimbarea prea deasă şi neaşteptată de componenţă la capul ei de serie, A.S.I.A.).

Nu a avut loc nici o conferinţă de presă care sa anunţe „dizolvarea proiectului de comun acord“, şi s-a păstrat tăcerea asupra motivelor ce au dus la scindare în noiembrie 2006. Spre dezamăgirea celor ce făceau parte din rândurile liceenilor şi care chiar simpatizau proiectul, atât fetele cât şi managerii acestora au hotărât că este cazul ca trupa să se destrame. Surprinzător a fost faptul că nici una dintre componente nu a recunoscut acest lucru şi managerii au muşamalizat toată treaba.

Componenţa

Diana Bişinicu

(n. 5.01.1985 la Constanţa) a studiat 10 ani dans clasic, 10 ani de pian şi a cântat cu trupa Constance (la 14 ani).

  • Motto: „Daca vrei, poti!”
  • Ce trebuie sa aibă întotdeauna la ea: banii şi telefonul mobil
  • Porecla: Bubu
  • Doreşte să-şi petreacă vacanţa la Miami
  • Cadoul ideal: 49 de trandafiri

2009. O putem vedea dezbrăcată în Playboy. august 2008

Tina Geru (n. 9.06.1986 la Chişinău) este pasionată de dans modern şi a debutat în grupul folcloric Tăpănuţele (în clasa a II-a).

  • Cel mai important vis: faptul că a ajuns în Pops
  • Motto: „A life without a goal is an early death”.
  • Era studentă la ASE.
  • Ce trebuie sa aibă întotdeauna la ea: periuţa de dinţi
  • Porecla: Rusoaica

2009. MySpace: http://www.myspace.com/tinnutza

Aylin Cadîr (n. 16.12.1985 la Constanţa) preferă Black Music şi debutează în muzică chiar în cadrul show-ului Alege A.S.I.A.

  • Se pregătea pentru admiterea la Academia de Teatru şi Film.
  • Superstiţii: cifra 13 îi poarta noroc;
  • Culoarea preferata: maron
  • Ce trebuie sa aibă întotdeauna la ea: parfumul
  • Porecla: Păpuşica sau Maimuţica
  • Dupa ce a plecat din trupa Pops a primit un rol în serialul Cu un pas înainte, ulterior Vine Poliţia! la ProTV.
  • A interpretat vocea lui Tinker Bell pentru adaătarea în limba română a filmului Disney Tinker Bell şi Comoara Pierdută.

2009. Wiki: ro.wikipedia.org/wiki/Aylin_Cadir

Minola Anthea Szikszai (n. 13 iulie 1988 la Timişoara) a debut la Tip-Top Minitop (în clasa I). Cu mai mult timp inainte de show-ul Alege Asia a mai cântat cu două trupe care nu s-au remarcat decât pe plan local.

  • După ce a ajuns în Pops, s-a mutat la Bucureşti …unde a făcut clasa a X-a la Liceul C.A.Rosetti şi s-a împrietenit cu Mihai Dăscălescu (de la Cocktail).
  • Colegele îi reproşează că este neatentă
  • Motto: „Nu regreta nimic!”
  • Ce trebuie să aibă întotdeauna la ea: parfumul
  • Colecţii: jucării de pluş şi sticle goale de parfumuri
  • Porecla: Şoricica, pentru că are dinţii mici şi rari

2009. Şoricica s-a cuplat cu Şopârlă (Animal X) în Asociaţia Culturală Art Music and Film şi au tras tzeapa la formaţii rock în vara anului 2009.

Aceste personaje, care se auto-intituleaza organizatori si promovatori de cultura, îsi bat joc de cultură, folosindu-se de ea în interese proprii.

Asociaţia Culturală Art Music and Film

Minola Anthea Szikszai a devenit chiar critic muzical

„Aşa cum aţi prestat, atâţia bani meritaţi”

(este explicaţia dată formaţiei clujene Van Cramp în 20 august 2009 când le înmânează 150 lei înloc de cei 400 lei, conform înţelegerii).

După o amânare de trei săptămâni, a fost achitată şi restul sumei.

Videoclipuri

  • Bum-Bum
  • Aş fi Vrut să te Uit
  • S-a schimbat ceva

Discografie

  • Bum-Bum (EP, 2003)
  • Superpops (2004)
Comments
2 Responses to “Zoom. ECOU. POPS. 2003 – 2006”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. [...] Zoom. ECOU. POPS. 2003 – 2006 « Clickzoombytes – Romanian [...]

  2. [...] Zoom. ECOU. POPS. 2003 – 2006 « Clickzoombytes – Romanian [...]



Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

%d bloggers like this: