Click. RECENZIE. Xploding Plastix. Treated Timber Resists Rot

Xploding Plastix. Treated Timber Resists Rot

!!!!

2008, Beatservice

Xploding Plastix. Talk about ecosystems!Cunoştinţa mea cu Xploding Plastix a început chiar de la acest album, apărut pe la jumătatea lunii septembrie. După audiţia unei porţii excelente de acid jazz şi big beat oferite cu o originalitae uimitoare am decis să trec cu urechea şi prin trecutul discografic al norvegienilor. Fondatorii Xploding Plastix, Jens Petter Nilsen şi Hallvard Wennersberg Hagen (ex-membri a formaţiei de balck metal Kvist), de prin 2001 încoace au început a revoluţiona pe bune muzica electronică europeană. Albumele acestora Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents (2001) şi The Donca Matic Singalongs (2003) au fost ambele nominate la prestigioasele premii Spellemann şi Alarm.

În acelaşi timp, LP-ul din 2001 este unul din cele mai bine vândute albume de muzică electronică norvegiană. Concurenţa în scena electronică norvegiană e mai mult decât impunătoare, iar dacă ne reamintim de nume precum Ugress, Datarock, Jaga Jazzist sau Royksopp realizăm că Xploding Plastix reprezintă una din trupele pe care ascultătorul contemporan e pur şi simplu impus să le asculte. În materie de muzică noul album se îndepărtează de la variaţiile de acid jazz şi vine cu o eclectică muzicală proaspătă, cu rădăcini solide în mulţime genurilor muzicale electronice, de la downtempo şi acid jazz la broken beat şi minimal. Un album complicat la prima ascultare şi tot mai plin de sens pe parcurs. Piese precum A Rogue Friend is a Wild Beast, Kissed by a Kisser sau Austere Faultlines transformă albumul în ceva obligatoriu pentru colecţia pasionatului de muzică modernă.

His middle name is Gonzo

Electronică eclectică de la foştii black-eri

Autor. Gonzo