Click. RECENZIE. Tom Petty and the Heartbreakers. Echo

Tom Petty and the Heartbreakers. Echo

!!!½

1999, Warner/A&A Records

Împlinind 30 de ani de carieră muzicală, Tom Petty a dovedit de-a lungul timpului că se poate re-acomoda cu valurile de stiluri noi ce se revarsă asupra noastră şi că ştie când este cazul să-şi reinventeze muzica. La începutul proiectului Heartbreakers, criticii comparau ritmurile formaţiei cu cele de la The Byrds şi timbrul vocalistului cu cel al lui Roger McGuinn… În 1988, Tom Petty se împrieteneşte cu Jeff Lynne (un producător muzical pasionat de tehnologia modernă). Rezultatul colaborării duce la înregistrarea a două albume de west coast (country) rock de mare succes: Full Moon Fever ‘89/MCA şi Into The Great Wide Open ‘91/MCA).

În 1992, nevasta îl părăseşte … şi îţi dai seama că un astfel de moment va marca viaţa şi munca oricărui om.

Următorul album, Wildflowers (‘94/Warner), devine astfel cel mai matur album înregistrat de artist… iar din punct de vedere a liniilor melodice, Echo pare a fi un Wildflowers, vol. II! Piesele sunt autobiografice, iar substratul poate fi înţeles din titlurile cu care sunt botezate: Counting On You (…aveam deplină încredere în tine), Free Girl Now (…fetiţo, acuma eşti liberă), Lonesome Sundown (…privesc apusul soarelui de unul singur), şamd. Cunoscătorii stilului se vor îndrăgosti de Accused Of Love, Rhino Skin şi This One’s For Me încă de la prima ascultare. Dintre balade, No More este cea mai meditativă, Echo este elaborată în stilul lui Bob Dylan iar One More Day, One More Night este încheierea perfectă pentru acest “tom muzical” semnat Tom Petty.