Click. RECENZIE LOCAL. Berăria Boema. NOUĂ. Str. Taberei 4

Berăria Boema

!!!!

“Boema nu este o mişcare de masă în care se intră sau din care se iese, ci o stare de spirit.”

Undeva în preajma Sărbătorilor de iarnă, Clujul se va bucura de deschidera unui local specializat pe bere. Unic în felul său şi extrem de spaţios (exită trei saloane: Salonul Art, Salonul Deco şi Salonul Berăriei Boema, cu o capacitate de 500 de persoane, pe două niveluri), Berăria Boema oferă o gamă atât de diversă de beri de pe tot mapamondul (Germania, Cehia, Japonia, etc.), încât pretinde să fie cel mai mare local specializat pe beri din Europa de est…

Preţurile sunt un alt punct forte al localului, fiind extrem de accesibile oricărui buzunar.

Legat de berea nefiltrată, este prima dată de când stau în Cluj, de 22 de ani, că am avut plăcerea să servesc Franziskaner la local (cunoscătorii cred că sunt de acord cu mine că cea mai tare bere nefiltrată este berea Franziskaner, din Munchen). Franziskaner este 11 lei sticla de 0,5, importată direct din Germania (deci, nu se pune problema că nu se respectă reţeta, aşa cum se întâmplă cu TOATE berile străine produse la noi sub licenţă, că este un deliciu când mergi în străinătate doar să re-guşti gama limitată de beri oferită în magazine la noi…).

Rămânem totuşi la nota de 4 şi nu 5 stele. Singurul lucru, din punct de vedere estetic, ce diferenţiază acest local de bere de altele de gen din Europa de Vest este … mobilierul şi muzica.

Deşi mult mai solid ca la alte localuri de gen din România, aspectul este în continuare estic. Desigur, decorul ţine şi de buget, dar atunci când intri într-un Pub britanic şi te aşezi pe scaunele de mahon, tapiţate cu piele maro închisă, la o masă de lemn solid, care pare să fi fost făcut de 200 de ani, îţi piere orice chef să mai ieşi afară din local.

Deasemenea, aş fi încercat să pun mesele de biliard într-un separeu, cumva, sau, cel puţin, să nu le fi lăsat aşa la vedere, să nu dea aspect de salon de biliard într-o anumită parte a sălii. Probabil aceste încercări de a amesteca facilităţile clientului ţine de cultura noastră locală şi dorinţa patronilor de a oferi o paletă mai largă de activităţi frivole clientelei mai diversificate.

Eu sunt genul care dacă ies la local să stau la o bere cu prietenii, ies la local să stau la o bere cu prietenii.

Altă problemă ce ţine de cultura locală este nivelul volumului la muzica din local. Urmează să vedem cum se va desfăşura activitatea la Berăria Boema peste câteva zile. În Marea Britanie spre exemplu, în orice Pub sau Bar, muzica este pusă în surdină, şi este vorba de hituri pop-rock din decenii anterioare. Astfel, lumea nu trebuie să urle unul la celălalt de la un metru distanţă şi în acelaşi timp, muzica de calitate care ajută atât de mult la deschiderea supapei pentru unii ca mine, poate fi apreciată în acelaşi timp. Dacă cunoşti muzica, aceea nu trebuie pusă TARE ca să ştii ce cântă sau să recunoşti ritmul melodiei.

Fac comparaţia cu ţările nordice – ÎN SPECIAL CÂND VINE VORBA DE BERE SAU TĂRIE – pentru că aceste băuturi fac parte din cultura LOR; România este considerată o ţară cu deschidere la mare, aflată destul timp sub influenţa romană încât să fie recunoscută pentru exportul de vin de calitate pe plan mondial (romanii au avut cultura viţei de vie). În nord, şi mai departe, spre vest, influenţa nemţilor şi austriecilor a ajutat (cel mai evident în Banat, unde Timişoreana oferă berea nefiltrată de la butoi), şi în Maramureş sau Suceava (unde tăria este savurată), ca aceste regiuni ale ţării să aibă o tradiţie de consumatori mai fideli băuturilor din cereale fermentate).

Din păcate, nu am veşti bune privind nota muzicală. Se pare că plebea a căştigat din nou, şi eşti obligat să şezi şi să asculţi house-uri mizerabile.

Singura veste bunaă ar fi aceea că după ce ai încercat două Franziskaner, muzica o poţi face tu în bar! nu contează ce cântă în boxe, ci ce fredonezi TU!

Berăria Boema

Str. Taberei 4 (cartier Mănăştur)

Strada este prima la dreapta după podul de la Calvaria spre Billa

Conducerea Berăriei a scris la Commenturi în 12 ianuarie 2010

In privinta muzicii, am pregatit playlist-uri exact cu stilurile pe care le-ati mentionat mai sus (inclusiv selectii precum Top 50 Irish pub songs, Top 20 German beer drinking songs, etc), dar un membru mai tanar al personalului a umplut laptop-ul cu cateva zeci de “hituri” ale momentului. Problema aceasta a fost observata de noi si va asigur ca a fost rezolvata, iar accesul la echipamentul muzical limitat.

Va multumim si asteptam comentarii/recomandari si la http://www.boemaclub.ro/testimoniale.html