Click. RECENZIE. Kings Of Leon. Only By The Night

Kings Of Leon. Only By The Night

!!!!

2008, RCA

Rock Sudic pentru Europa

Familia Followill din statul American Tennessee, intitulată Kings Of Leon, ajunge anul acesta la al patrulea album de studio. Cei trei fraţi din componenţa trupei (din care în adevăratele tradiţii Cosa Nostra mai face parte şi vărul lor) au debutat în 2003 cu albumul Youth And Young Manhood. Timp de câţiva ani Kings Of Leon au căpătat un succes enorm (mai ales în Europa), iar recent au ajuns să fie nominalizaţi şi la prestigioasele Premii Grammy.

Noul album semnat de americani vine cu un sound un pic mai dur, care totuşi respectă eclectica southern rock-ului începută de Kings Of Leon încă de la debut. Un album cu piese frumoase, aranjamente interesante, un instrumental la nivel şi o voce care ne duce încă în perioada hard rock-ului american de la începutul anilor 1990.

Only By The Night a primit recenzii destul de contrarii – dacă fraţii din SUA nu le oferă celor din Kings Of Leon mai mult de 3 puncte din 10, atunci în Europa, şi mai ales în Marea Britanie, albumul a fost apreciat la maxim de majoritatea criticilor, şi mai mai că nu a depăşit ultimul release semnat Coldplay la capitolul vânzări în Anglia şi Irlanda.

Dacă albumele precedente Kings Of Leon erau pur şi simplu arhipline de tematica femeilor, a alcoolului şi a altor subiecte hedoniste, atunci în cazul noului LP am putea vorbi de o grandoare mai calmă a pop rock-ului. Kings Of Leon se maturizează probabil, şi nu mai vor să fie rebelii de ieri acceptând ambiţios partea mai soft a statutului de vedetă rock’n’roll. Un album excelent pentru devoratorii de muzică rock în puritatea ei stilistică, pasionaţii de experimente cu noile sonorităţi probabil vor rămâne dezamăgiţi. Ce mai, The Rock Roll’s On!