Click. RECENZIE. Scott Weiland. „Happy“ In Galoshes

Scott Weiland. „Happy“ In Galoshes

!!!1/2

2008, Softdrive

Icoanele rock-ului şi cariera solo

După scrierea numeroaselor soundtrack-uri pentru film, atingerea succesului cu Stone Temple Pilots şi experimentele muzicale cu super-trupa Velvet Revolver, rockerul american Scott Weiland ajunge să lanseze al doilea album solo. Albumul a fost lansat la label-ul personal al lui Scott WeilandSoftdrive Records, şi conţine şi câteva colaborări cu instrumentiştii din No Doubt şi celebrul producător Paul Oakenfold (cover-ul la Fame de David Bowie). Scott Weiland declarase în numeroase interviuri că David Bowie este probabil cea mai importantă influenţă în materie de muzică pentru el.

„Happy In Galoshes“ îl prezintă pe Scott Weiland tratat de dependenţa de droguri de care suferise mai mulţi ani, un album matur influenţat profund de decesul fratelui Michael Weiland şi divorţul cu soţia cu care petrecuse opt ani din viaţă. S-ar părea că urmează să ne aşteptăm la balade triste cu astfel de influenţe, doar că, Scott Weiland, ca un adevărat rocker, preferă să-şi exteriorizeze durerea prin intermediul rock-ului dur, rock-ului care te pune pe gânduri şi te face să priveşti la toate piedicile vieţii cu optimism. Bineînţeles că nu lipsesc nici baladele, ba mai mult, ca un adevărat cameleon al muzicii rock Scott Weiland reuşeşte să ne uimească şi cu ceva ritmuri de bossa nova.

Albumul ne prezintă o combinaţie interesantă dintre rock-ul alternativ şi muzica experimentală, combinaţie bazată pe experienţa scenică solidă a d-lui Scott Weiland. Şi chiar dacă Happy In Galoshes pare a fi un pic mai steril şi mai puţin sincer cu publicul decât debutul solo 12 Bar Blues (1998), acesta ni-l prezintă pe Scott Weiland aşa cum l-am îndrăgit încă la începutul anilor 1990. Câte încercări nu ar face Scott Weiland, acesta oricum nu scapă de scena din Seattle de la începutul epocii grunge – acelaşi Scott Weiland, poate un pic mai comercial, poate un pic mai pop, dar ştiţi voi – rockerii îşi schimbă hair-ul, dar năravul ba.