Click. RECENZIE. The Streets. Everything Is Borrowed

The Streets. Everything Is Borrowed

!!!

2008, 679 Recordings/Vice Records

Hip-hop pozitiv din UK

Rapper-ul Mike Skinner din Birmingham (Anglia), cunoscut în cercurile ascultătorilor de hip-hop drept The Streets şi-a lansat albumul numărul patru intitulat Everything Is Borrowed. Cu o lună înainte de lansare, piesa The Escapist I Know a fost încărcată pe internet, la fel ca şi videoclipul care-l prezintă pe Mike Skinner făcând o plimbare din Dover până la o plajă din Franţa- Se spune că Mike Skinner chiar ar fi parcurs pe jos aceste 770 de mile!

Everything Is Borrowed vine cu un hip-hop un pic mai pozitiv decât exersările anterioare ale d-lui Mike Skinner, un album cu o atmosferă sută la sută britanică şi un recital în adevăratele tradiţii a băieţaşilor de pub. Acesta este penultimul album lansat de The Streets, Mike Skinner a declarat de nenumărate ori că a semnat un contract doar pentru cinci albume şi probabil se va limita la un box-set din cinci cd-uri spre sfârşitul carierei.

Mike Skinner rămâne cu siguranţă unul din cei mai buni maeştri ai liricii din scena pop, personajele acestuia nu sunt într-atât de agresive pentru a ajunge în categoria hip-hop-ului dur, dar nici într-atât de naive pentru a le categorisi la mainstream. Criticii chiar susţin că Mike Skinner este o persoană aproape tragi-comică, recent acesta a rămas îngândurat enorm de la o simplă vizită la dentist care a stat la baza unui monolog filosofic de durată (vezi pagina de MySpace The Streets). Chiar dacă Everything Is Borrowed nu oferă răspunsuri clare la întrebările care apar periodic în mintea ascultătorului contemporan, acesta cu siguranţă te face să te simţi un pic mai bine oferind o porţie de vibraţii pozitive îmbogăţite cu o lirică la nivel. În materie de muzică albumul pare mai şlefuit decât release-urile anterioare, dar totuşi nu pierde acea nuanţă de material home made care este atât de cinstită cu ascultătorul.

Un album bun, dar nu impresionează.