Click. Bang. Bang. RECENZIE. Mauser. Art-illery’s Band

Mauser. Art-illery’s Band

!!!!!

2010, A&A Records

Mult aşteptatul album Mauser a apărut într-un final în 21 decembrie 2009 în unele locuri şi în 8 ianuarie 2010 în altele. Este practic primul produs al unei trupe indie clujene cu influenţe puternice art-rock sau post-punk. Artwork-ul dadaist este omogen, aerisit, european şi respectă un anumit fir roşu pe care Toma şi l-a propus încă de la începuturile formaţiei. cu un aspect imperialist, militar şi voit anacron, cam cu un secol jumate în urmă. Deasemenea, putem recunoaşte şi unele motive eclectice cu o tentă muzicală spre cabaret, artistică spre universul Monty Python şi literar spre Franz Kafka.

Albumul conţine 11 piese înregistrate între iulie 2008 şi aprilie 2009.

Pentru un album de debut, este excepţional realizat.


Dacă se va dori, sunt singur că ne poate surprinde din nou cu evoluţia ei ca formaţie artistică şi muzicală peste un an, doi.

Există un fenomen specific trupelor indie, primul material fiind deosebit de albumele ce urmează, formaţiile experimentând şi fiind mereu în căutarea amprentei cu care să iasă în evidenţă.

Piesă cu piesă

Arme

La minutul 2’30” este discutabil dacă se potriveşte tema de chitară progresivă (à la Dream Theater) cu ceea ce cântă Mauser de fapt.Dar piesa asta este Mauser 100% de la debutul ei scenic … faza în care era mult mai post-metal.

Efectele de alarme de război într-adevar intră şi în peisajul poetic şi dadaismul muzical pe care Mauser îl emană.

Dead Aristocracy

Începe într-adevăr ca o piesă din industria muzicală anglo-saxonă. Un titlu ales foarte bine. Combinaţiile de accente germanico-britanice oferă piesei o alură foarte decandentă.

Refrenul Obey, obey trebuia să fie mai accentuat sau scos în evidenţă.

La minutul 2’ devine interesant … se ajunge parcă la o fază de mandolină … de balalaică electronică, care ne aminteşte de Romanovi … cred că asta şi intenţionau băieţii …să facă o retrospectivă a istoriei aristocraţiei şi imperiilor din partea noastră a Europei.

Romanţa

Cred că mesajul piesei se referă la kitschul de zi cu zi din România, pur şi simplu alegi mai bine să bei decât să te enervezi la ce fel de kitschuri vezi în viaţa de zi de zi.

Refrenul impresionează. Consider aceasta o piesă de rezistenţă a albumului.

Fantoma Imperiului

Aici se vede inspiraţia din Franz Ferdinand, să sperăm că se acceptă asemanarea şi de alţii. Versurile sunt bine alese; te fac să îţi imaginezi câmpurile de bătălie din timpul războiului cu Austro-Ungaria. Ne apropiem de finalul în care din nou apare o temă de chitară progresivă care nu îşi are rostul.

Accentul nemţesc le-a ieşit!

Antoinette

Un titlu foarte bun de piesă neo-folk. Aud şi o chitară acustică … este păcat că nu se cântă şi Live în această versiune (şi nu 100% electric). Piesa asta mişcă mereu publicul la concertele Mauser. Ritmurile miltare executate pe premier ar putea fi elementele autentice Mauser, care ar putea fi considerat pionierul subgenului Military Art-Rock.

Waltz

Piesa asta iti cere sa te muti in Viena, sa valsezi. Si din nou o piesa imbalsamata in dadaism. Totusi refrenu este prea alternative-rock, ar fi trebuit ca baietii sa fie un pic mai pop, mai melodiosi totusi.. Efectele de ras sunt destul de catchy. Imi place ca Mauser ne invita sa ne gandim si la clasicul Strauss.

Ascultând această piesă, aş pune oricând Mauser pe aceeaşi scenă cu Dance Trauma.

Chanson Dada

Această piesă antrenantă va rămâne mereu asociată cu Mauser , mai ales că băieţii au ales să îi şi facă şi clip (VEZI AICI) în stil Monty Python. Franceza lui Toma este chiar bună, deci clujenii ar trebui să-şi extindă antenele şi în Hexagon cumva (chiar dacă are un suflu mai aproape de scoţienii post-punk din Franz Ferdinand). Piesa se încheie pe o notă punk!

Oberst Schpritz

Suntem invitaţi la un schnapps sau la un şpriţ.

Ne întoarcem în timp cu aproape 100 de ani; ascultăm ciorile deasupra capetelor noastre; ne aflăm în tranşee şi ne gândim la Edgar Allan Poe şi la cadavre putrefiate.

Aş fi tăiat piesa cu 30 de secunde înainte de final! Ar fi fost genial.

Bazar

Piesa asta reprezintă stilul tipic al rock-ului alternativ, murdar, de Cluj, cu care ne-au obişnuit Dance Trauma, Luna amară şi Kumm la începutul anilor 2000. Versurile sunt bine alese. Piesa asta nu se încadrează în nici un fel în peisajul art-rock sau post-punk pe care Mauser încearcă să îl abordeze. La minutul 1’50” ai jura că a doua formulă Luna amară s-a strecurat în studio în timp ce Mauser a ieşit la o cafea…

Păsări de noapte

Începe ca ceva compus de Jimi Hendrix în stil Crosstown traffic.Basul este foarte funky. Piesa asta este mult mai dinamică Live … ceea ce este foarte bine!

Hidden Inside

Aud un tropăit de cizmă. Foarte Franz Kafka. Absurd. Fierbem la un moment dat. Tind să cred că este outro-ul albumului.Si de fapt nu, este o piesa acustico-experimentală, este vorba de Dead-Aristocracy. Se încheie tot în atmosferă Kafkiană cu sunete venite departe de orice locaţie cunoscută de om.

Toma, un Beck art-rock de Cluj?

Da.da. Da.da. Da. Da. Da.

De ce nu?


Autor principal. Eddie Better


Piese de cinci semne: Arme, Romanţa, Antoinette, Chanson Dada

COMANDA ON-LINE AICI.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: