Click. SCENA LOCALĂ. Cluj-Napoca. tbaCrew

TBAcrew este visul împlinit pentru doi studenţi care şi-au dorit să se implice activ în scena muzicală clujeană prin organizarea unor evenimente cu muzică de actualitate în vest, din scena underground rock alternativă autohtonă şi internaţională. Toate evenimentele au fost organizate la modul DIY cu mult suflet şi curaj. TBAcrew activează la Cluj ca o agenţie de booking şi evenimente pentru genurile ignorate de producătorii din Capitală şi mass media centrală.

Duetul dinamic este compus din Ion Ileşoi şi Edmond Lenarth.

Din lipsa de timp, nu am adaugat diacriticele la text.

Continuăm ASTĂZI cu părerile lui Ion Ileşoi despre Scena Muzicală Autohtonă şi Scena Muzicală Clujeană.

CZB: Cum ai categorisi publicul din Cluj amator de concerte la modul general?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Cam cu capul prin nori. Publicul din Cluj este foarte eclectic, manaca si asculta mai tot ceea ce il face sa danseze, adica in capul colectiv al publicului e o mare, mare varza, dar asta cu timpul si cu ajutorul nostru, speram sa se transforme in tot felul de salate cu bun gust si directie clara. Adica in timp, peste catva ani, daca Al de Sus ne zambeste, sper sa creeem un public fidel ce stie din prima, cand vede sigla noastra, la ce sa se astepte. Mie personal, mi-s dragi punkeri si ceva mici grupulete de prieteni ce vin mai de fiecare data la concertele noastre, dar normal vrem din ce in ce mai multa lume avizata, caci de’, tineret in Cluj este.

CZB: Cum ai categorisi publicul clujean amator de concerte din aria rockului?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Aici NO COMMENT si nu pentru ca vreau sa fiu rau sau al dracului,dar discutia este mult prea lunga si depaseste cu mult cadrul interviului, deoarece implica multe chestii de antropologie culturala si sub-culturala.

CZB: De ce consideri Clujul mort in perioada in care studentii lipsesc?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Pentru ca mai toate evenimentele, festivalurile si concertele , inclusiv localurile si carciumele, isi trag seva bruta de pe urma studentilor, iar se pare ca fara ei, si asta este groaznic de trist, populatia nativ clujeana nu reprezinta un public tinta interesat in mod constant de astfel de manifestari, fie ca sunt culturale sau nu.

CZB: De unde consideri ca porneste problema populatiei locale care nu iese in oras la evenimente. Clujul ar avea puterea sa sustina evenimente mari cu muzica de calitate in timpul verii, si totusi, asta nu se intampla inca.

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Nu mai are sens sa facem la noi fest-uri uriase cu bugete enorme, caci mai tot tineretul si publicul interesat merge la CokeLive, la BestFest, la StufStock VamaVeche, la Anonimu, la marile concerte de la Bucuresti, cica unicul oras unde intr-adevar rasare Soarele, serios? Hmmmm ce chestie … mai, mai! In fine, sunt turbat cand aud de Bucuresti in sus, Bucuresti in jos, caci na, doar acolo exista fani adevarati, hahaha … ce gluma, my ass!

CZB: Exista o problema cronica de gasit sprijin din partea unor firme particulare pentru evenimente muzicale de amploare la Cluj. Tu cum explici acest fenomen?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Firmele care investesc intr-un eveniment sau altul, vor intr-un mod patetic si agresiv sa isi etaleze si promoveze imaginea lor imaculata prin intermediul unor artisti cu PREDILECTIE din main-stream, adica mai de CACAT ca sa spun asa. Nu vor dori nici intr-o suta de ani sa-si asocieze imaginea cu un mini fest post-punk sau indie, caci „punkeri aia nesimti ne pateaza imaginea, vai, vai, asa ca hai mai bine sa sponsorizam un nume mare care stim sigur ca aduce profit si cu care ne putem mandri”, cum ar fi artistii ce se perinda la festurile berii, a micilor si a kitsch-ului de 3 parale sau virtuosii maestrii ai sufletului, cur ar fi Stefan Hrusca, Fuego si alti roboti muzicali ce vin la pachet, in fiecare sezon la Casa de Cultura A Studentilor. Imi e si rusine ca asa ceva se intampla in Clujul meu ce se vrea a fi un oras European … da, cum zice romanu: „Las’ ca-i bini s’asa!”. Nu, nu, dragii mei, nu-i deloc bine asa, asa e penibil si jenant, e incompatibil cu ceea ce pretindem ca suntem.

CZB: De ce consideri ca ar trebui guvernul sa sprijine astfel de activitati?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Pentru ca o societate sanatoasa, cum ar trebui sa fie si mamaliga asta de tara in care traim, are nevoie de a se sprijini pe multiculturalitate, transparenta si ENORM de multa diversitate sociala, iar muzica tocmai tonul asta de culoare il da societatii … e ceva ce da tonul lucrurilor si nuanteaza, pana la o delimitare clara, societetea.

CZB: Cum consideri ca ar trebui sa favorizeze legislatia astfel de activitati?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Prin acordarea unui spatiu mediatic mult mai mare genurilor si subgenurilor respective … iar aici ma refer si la spatiile de afisaj din Cluj, care e o mare curva, ca sa ma exprim mai elegant. Apoi proiecte si concursuri de genul Global Battle of the Bands (GBOB) sau festivaluri periodice de doua sau de trei ori pe an cu toata scena underground locala, normal la nivel national, in orasele ce au un cuvant sa spuna in ceea ce priveste miscarea underground. Uite ceva de genul mini fest-ului MUZA din cadrul zilelor arhitecturii clujene ARHITECTURO sau un exemplu si mai graitor ar fi festivalul „La Fete de la Musique”(organizat de Centrul Cultural Francez Cluj). As trai un vis daca as vedea stfel de evenimente finantate sau propuse de Primaria Clujului!

CZB: Cum ai compara artistii romani de gen cu cei de afara din punct de vedere al profesionalismului, atitudinii si mentalitatii pentru meseria cantatului?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): Artistii de mainstream (iar prin asta nu inteleg doar cei ce sunt foarte comerciali), de calitate, aproape lipsesc de pe scena romaneasca, cu exceptia, normal, a celor de la AB4, Luna Amara, Kumm,Blazzaj, Coma, OCS si IPR (imi vine sa ii enumar si pe timisorenii de la Negura Bunget dar ei sunt demult in alte sfere mult superioare mainstream-ului), iar in ceea ce ii priveste pe ei pot spune ca au ajuns la un grad inalt de profesionalism, dar si aici problema castigului integral, din ceea ce canta, se pune grav in actualitate. Nu exista nici chiar in mainstreamul de calitate (atentie, NU cantitate!) trupe 100% profesioniste, adica care sa castige integral din faptul ca exista, asa ca pe langa cantari si formatie, multi dintre ei au si job-uri secundare, sau poate chiar mai prioritare decat trupa, astfel se taie din start o disponibilitate totala a acestora sa merga in turnee mari prin tara sau prin Europa. Un mare pacat asta, ce sa mai spun de scena underground, unde lucrurile sed putin altfel, incepand de la onorariul perceput la dorinta de a canta mai oriunde si mai in orice conditii. Tot timpul underground-ul a fost leaganul unor mari revolutii muzicale, dar de la A la Z e mult drum de facut, iar majoritatea trupelor de gen clacheaza la primele turnee sau concerte. In strainatate lucrurile sed atfel iar acolo mai fiecare are o trupa sau canta intr-una. Posibilitatile fiind normal altele, profesionalismul este intr-o mare masura la el acasa, fie ca e vorba de o mica si necunoscuta trupa din ceva cartier obscur a Parisului fie ca sunt din Germania si repeta in ceva hangar sau garaj … mai toti si-au pus bani deoparte pentru realizarea acestui vis comun: un Back-line complet, o mica dubita si uite cum in cateva saptamani faci jumatate din Europa,fara sa mai depinzi de sponsorizari ulterioare si promisiuni aberante ca la noi.

CZB: Daca ai avea banii necesari, care ar fi formatia pe care ai invita-o la Cluj si in care locatie ai organiza acest eveniment?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): BECK, la viitorul stadion de langa Parcul Central.

CZB: Care sunt formatiile tale preferate pe plan local la Cluj SI PRIN CE se deosebesc de altele de gen?

Ion Titus Ileşoi (TBA Crew): DANCE TRAUMARELATIVEGUERRILLASELECTROCLOWN (desi el Nu e formatie:)))) – MAUSER si e evident prin ce se deosebesc de celelalte formatii din Cluj si din Tara: prin pur si simplul genial fapt ca SUNT UNICE (normal pentru tarisoara noastra). Sunt sigur de faptul ca sunt foarte dedicati, astfel ca ar canta si intr-un abis, pur si simplu singuri … sau doar cu 10 oameni ca public.Au enorma energie scenica si stiu sa fie auto-ironici. Isi vad bine de tot lungul nasului, iar prin asta au castigat respectul meu, si stiu ce vorbesc.

CZB: CE URMEAZA IN 2010?

  • sambata 6 februarie @ BOOHA BAR

GUMIPOP (HU, INDIE/ ELECTRO DJ-SET)

  • sambata 13 februarie @ BOOHA BAR

Discoballs (Buc, live electronica)
+afterparty (neurofunk,trancestep,etc)

  • sambata 20 februarie @ BOOHA BAR

PERSONA (INDIE/ BRITPOP,TM)

www.myspace.com/tbacrewbooking

Comments
8 Responses to “Click. SCENA LOCALĂ. Cluj-Napoca. tbaCrew”
  1. Jiji spune:

    Eu nu prea inteleg mentalitatea asta TBA. In loc sa aduca formatii romanesti din tara care ar canta cu mare placere la Cluj, ei ii aduc pe toti nespalatii de dincolo de parca de ei avem noi nevoie. Avem formatii in tara care merita promovate indiferent de culoarea muzicala (aici ne referim la trupe underground). Asa ca mai baieti, nu mai vorbiti de Bucuresti – pt ca aia isi fac treaba si din fericire o fac si foarte bine. Acolo exista locuri (Silver Church, Fabrica, Suburbia, Expirat, Fire, Control…) unde lucrurile se intampla. Si cel mai des se intampla cu formatii din Romania pentru ca e normal ca inainte sa aduci niste unguri francezi sau libanezi doar pentru ca nu-s din „.RO” ar trebui sa te gandesti ca si formatiile Romanesti merita atentia publicului. Si pana la urma mai e si chestia cu „Asa cum iti educi publicul, asa il ai”

    • raspunsul este foarte practic. totul tine de economie.
      o trupa de bucuresti este plina de pretentii.
      … un dj din underground a cerut transport cu avionul.
      … o alta formatie alternativa a cerut 500 euro … si daca ei sunt 4 in trupa, au cerut cazare, transport si masa pentru inca 4 persoane … care se ocupa de tehnic (! dar trupa se considera underground) iar aceeasi formatie nici nu este sigur ca aduna acel minim de 200 de persoane la 10 lei biletul ca organizatorul sa iasa MACAR la zero. deci, e logic de ce nu functioneaza treaba cu formatiile de bucuresti la cluj.
      strainii vin in conditii minime, sau cu onorarii la jumatate cat cele din bucuresti, chiar daca au mai mare succes afara, pentru ca ei vad treaba in perspectiva, doresc sa isi largeasca piata, doresc sa cante in primul rand, nu au uitat de unde au plecat, nu tin sa castige ceva bani pe moment dupa care sa fie blocati pe cluj pentru ca se afla ca organizatorul a iesit in minus din cauza conditiilor cerute.
      piata functioneaza pentru cei care vor sa dezvolte o piata.
      strainii pricep mult mai bine cum merge treaba.
      SI spre deosebire de bucuresteni, strainii vin si FAC SHOW, FRATE.
      si publicul din cluj si trupele locale care au deschiderea sa vina sa vada cum se canta si ce se face TREABA afara sunt mult mai castigate.
      sunt suficiente locuri unde sa se cante, Booha Bar este doar o varianta de club unde se poate canta. De ce iti pasa ce politica are TBA Crew, cand mai sunt alte zece cluburi si trei discoteci unde se poate canta la Cluj?
      una din trupele „nespalate” la care va referiti este The Kolin, care tocmai fusese una dintre cele 5 formatii nominalizate la premiile MTV Europe 2009 la categoria Best New Act … think about it! penser un moment, kannst Du es glauben?

  2. TBACREW spune:

    Cum iti permiti tu de la o formatie mare, sa numesti continentul nostru Europa plina de “Nespalati”?

    Atata timp cat voi cereti un onarariu aberant in exterior, iar din exterior trupe de valoarea voastra si mult deasupra voastra vin pe banii de nimic in Romania, aproape vin pe gratis. Doar ca sa isi caute fani noi, o noua piata.

    Europa musteste de underground de calitate imediat de aproape jumate de veac.
    Vom continua 100 la suta munca noastra si vom deschide ochii publicului clujean prin mult bun gust. Vom continua si daca altii nu ne vor lasa.

    Trebe sa ne deschidem ochii pentru ca Europa e plina de frumuseti multiculturale.

    RUSINE!!

    Promovam formatiile underground romanesti, si nu cele de mainstram. Promovam formatiile underground romanesti care sunt originale si au un cuvant de spus.
    Sa inteleg ca Persona pentru tine nu e o trupa buna, asa-i?

    Asta vom face de acum incolo pana cand ne vom stinge din viata, pentru ca e nevoie de o deschidere mai mare spre Europa.

    TBACREW TEAM

  3. Ionut Titus Ilesoi spune:

    Comentariul ma distreaza mult „Jiji”, iar daca doar „atat” gandim/gandesti si doar asta vezi atunci e trist. In primul rand e si mai trist ca scrii sub anonimat, ceea ce mi se pare putin copilaros, dar e ok:) nr. meu de telfon este 0748.25.11.12 (iar numele este evident Ilesoi Ionut Titus) … te rog suna-ma sa povestim de ce si cum, cu scena locala sau nationala … discutia depaseste cadrul unui simplu reply la un comment. Nu am nimic de ascuns si intr-un fel inteleg ceea ce spui, care vine din experienta personala, poate. Te salut 🙂

  4. Anso spune:

    Hello,

    Jiji, i want to tell u TBA CREW is not God.
    They can’t do everything!
    From my point of view, the promotion of romanian music should be also done by a cultural institution or ONG (like IRMA do in France http://www.irma.asso.fr). Imagine TBA CREW aren’t paid for this work. If you work for free, at least you try to have fun to schedule bands you like or you want to see Live.

    It is a great cultural exchange to welcome foreign groups. Most of the French «nespalatzi» bands are coming also to «RO» to dicovered bands from your country…

    Clickzoombytes the correct translation for « think about it » in french is « Pense à ça « ;-).

  5. Jiji spune:

    Hai ca daca tot am inceput merita sa lamurim unele chestii cel putin intr-o oarecare masura.
    In primul rand vreau sa ii raspund lui Ionut Titus Ilesoi apropo de apelativul Jiji; pai amigo, mie asa mi se spune de vreo 25 de ani, acum doar nu vrei sa imi schimb apelativul pentru tine special. Cat despre „trist” – vad ca te pricepi la folosit vorbe de la Bucuresti.
    Despre activitatea TBA CREW – nu cred ca ziceam nicaieri ca tot ceea ce faceti este complet gresit dar simpla mea parere pe care mi-am exprimat-o si mai sus este ca va axati destul de mult pe trupe din afara care de asemenea nu sunt tocmai cele mai ascultabile din orice punct de vedere. Recunosc ca si eu apreciez trupe gen „The Kolin” sau Amber Smith dar nu prea prind ideea unor „mici rebeli” care pleaca prin Europa sa cante pentru ca asa e „cool”, iar la noi sunt primiti cu multe multe „laude” chiar daca nu se ridica nici macar la nivelul unei trupe de liceu.
    Inteleg perfect ce zicea „CZB” mai sus despre pretentiile trupelor din Bucuresti, si intr-o mare parte sunt de acord. Dar si viceversa este valabila. Chiar nu de mult se punea problema aducerii unor trupe la fel de underground la Bucuresti (din Cluj, Iasi si Timisoara) dar din punct de vedere economic nu ajungeam nicaieri. Concluzia – si in provincie e boierie.
    Acum chestia de la care a pornit nedumerirea mea legata de Cluj si de TBA CREW este urmatoarea: de ce nu se organizeaza mai multe concerte cu trupe din Cluj (trupe care am vazut ca au fost cat de cat promovate aici pe blog dar de care se aude odata la destul timp gen Van Cramp sau Mauser sau… .. .. ((nu am nimic de-a face cu trupele astea sa fim intelesi din start) sau din alte parti gen TM Persona – care de altfel consider ca e o formatie excelenta dar care are un grad de stagnare destul de avansat( stiu ca o sa cante pe 20 la Cluj ..dar parca a trecut ceva timp decand ..))

    In principiu acestea ar fi principalele „nelamuriri”

    Peace & Good Music

    • dupa ce a cantat ROMANTIC JURGEN (Timisoara) cu JOY DISASTER (Alsacia Franceza), in primavara
      in vara, JOY DISASTER a invitat ROMANTIC JURGEN pentru 3 date de concert in zona granitei Germania – Franta.
      Nu inteleg de ce despre aceste colaborari reusite nu sse discuta. si cand tragi concluzii, astfel de colaborari (nu este singurul exemplu) se datoreaza celor de la TBA Crew. O trupa underground din Europa invitata la noi inseamna DESCHIDERE pentru ambele parti. Imi pare rau daca la Bucuresti nu functioneaza la fel treaba..

  6. TBACREW spune:

    Trupe Romanesti pe care le-am promovat:

    1.Van Cramp(Cj)
    2.Mauser(Cj)
    3.Vive la Noiz(Cj)
    4.Romantic Jurgen(Tm)
    5.Mes Quins(B)
    6.Schlitz(Cj)
    7.Dekadens(B)
    8.Vaduva Bob (B)
    9.The Egocentrics (TM)
    10.Jokerman(Cj)
    11.Blanoz (CJ)
    12.Pistol Cu capse(B)
    13.Haos(TM)
    14.Persona(Tm)
    15.Discoballs (B)

    Dj:
    16.Electroclown(Cj)
    17.Jaheyo(Cj)
    18.Gojira(b)

    Sunt 18 din cate vezi, trupe sau dj din Romania pe care i-am promovat din data de 22 februarie 2009 de la primul nostru concert, care a fost chiar un concert cu 2 trupe romanesti: Romantic Jurgen si Mes Quins.
    Poti sa tragi cu ochiu in albumul photo la capitolul „GIG POSTERS”

    Iar CZB zicea de la colaborarea de turnee dintre Joy Disaster si Romantic Jurgen.
    Crede-ma au fost planuri de concretizare pentru turneu european cu VIVE LA NOIZ, VAN CRAMP, MAUSER sau MES QUINS(care au fost chemati la Budapesta de Amber Smith anul trecut in aprilie).Schlitz au fost chemati de Shadowbirds si de Tazmanian Devils(Germania) la un turneu pe cateva orase din tara lor de origine.
    Trupa underground care a cerut suma respectiva la Bucuresti, nu tine de noi, nu ne reprezinta, nu e problema noastra, asa ca nu vad legatura.
    Si legat de Persona cel putin noi ii aducem, nu ca cei de la Tevi Pub care le-au anulat in decembrie 2009 concertul, sau din cate stiu ei trebuia sa mai cante si la Fostul Fire.
    Noi ne tinem de cuvant.

    Numai de bine
    Edmond Lenarth
    Tbacrew

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: