Byte. PĂREREA MEA. 2009. Partea 7a. IRIS vs. Michael Jackson

Partea 1. Michael Jackson

Decembrie 2009

Am intrat la Diverta (unde înainte era Librăria Universităţii, în centru) înainte de Crăciun şi pe o măsuţă în magazin am văzut pe colţul din stânga o colecţie specială de CD-uri cu Michael Jackson, iar pe colţul din dreapta colecţia de aur cu CD-urile lansate de Iris de-a lungul carierei ei.

M-am uitat la preţuri şi am început să compar marfa.

Michael Jackson. Ultimate Collection 4 CDs + Bonus DVD.

Era o cutie neagră, cochetă, în care se află patru CD-uri şi un DVD bonus.

57 de hituri (în gândul meu, PĂREREA MEA era că Michael Jackson nu a avut atâtea piese în topuri de-a lungul carierei lui, dar acum când scriu acest editorial, am tras cu ochiul peste o carte mai veche, din 1994, de clasamente de pe ambele maluri ale Atlanticului… şi avea doar el ca artist solo 33 de piese clasate în primele 20 de locuri de vânzări … apoi m-am uitat pe weblinkul de la finalul articolului, să văd tracklistul, şi am văzut că sunt incluse şi piese de pe vremea când cănta cu The Jacksons sau The Jackson 5. În formula respectivă, ar mai fi de menţionat 19 hituri de Top 20 … deci, da, fără dume, până în 1994, Michael Jackson putea lansa acest Box Set deja cu 52 de hituri veritabile).

DVD-ul conţine 16 dintre hiturile artistului, cântate în diverse spectacole din jurul lumii.

Michael Jackson a murit anul trecut.

Autointitulat Regele Muzicii Pop, a fost inspiraţia pentru o grămadă de artişti din jurul lumii, indiferent de gen muzical. Mişcările coregrafice inovative, Moonwalk-ul (chiar dacă el doar a perfectat stilul de mers inventat în anii 30: CITEŞTE AICI), Spectacolul, Scandalurile, Turneele cu public record, Stadioanele umplute în jurul lumii, Întâlnirile cu şefii de stat, chiar şi cu Tovarăşul Iliescu … compun ambalajul măreţ al unui om la fel de simplu ca mine şi ca tine, care a avut un har de a dansa, o voce ciudat piţigăiată şi s-a născut în ţara unde showbizul face valuri şi există cultura de a cumpăra albumele originale.

Acest Box-Set se vindea cu 199 lei.

Subliniez vindea, pentru că în ianuarie, o lună mai târziu, el nu mai este de găsit nici în magazin, nici on-line la Diverta.

A apărut. A convins. S-a vândut.

Colecţionarii ştiu de ce. Chiar şi dacă nu eşti fan Michael Jackson, setul respectiv conţine esenţialul artistului, şi îl vezi şi Live în concert. Cu mai puţin de 50 de euro.

CAUTĂ ŞI CUMPĂRĂ prin Amazon.de AICI.

Şi află că este doar 36 euro în Germania … cu costuri poştale, poţi ieşi la 40 euro.

La noi, Europa FM oferă tricouri şi albume de vânzare cu Michael Jackson (CLICK AICI).

Peste două zile, urmează Partea 2, despre Iris şi comparaţia dintre Box-Seturi.


Lasă un răspuns

