Click. RECENZIE. Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band. Kollapse Tradixionales

Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band. Kollapse Tradixionales

!!!!.

2010, Constellation

Gen – art-rock, progressive, post-rock

E absolut imposibil de negat importanţa Godspeed You! Black Emperor (GYBE) asupra scenei post-rock şi a culturii muzicale în general. O trupă de instrumentişti geniali din Canada care au lăsat lumii o moştenire muzicală deja comparată cu operele clasicilor. Ca orice artişti creativi, obsedaţi în permanenţă de experimentarea cu sunetul şi lărgirea definiţiei de muzică, membrii Godspeed You! Black Emperor (GYBE) s-au aventurat şi în alte dimensiuni stilistice, formând proiecte art-rock şi experimentale, deseori sclipitoare, dar ignorate de ascultătorul contemporan, mai bine zis de mase.

Trupa Thee Silver Mt. Zion a fost formată din trei membri Godspeed You! Black Emperor (GYBE) prin 1999. De atunci proiectul a reuşit să lanseze câteva albume, toate apărute sub diferite pseudonime ciudate – A Silver Mt. Zion, The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band, Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra and Tra-La-La Band with Choir şi Thee Silver Mountain Reveries).

Kollapse Tradixionales este al şaselea album al proiectului Thee Silver Mt. Zion, albumul a fost lansat, atenţie, acum 10 zile, în Europa. Ca orice meloman disperat de sunete noi, am făcut rost de el. După primele ascultări, am devenit mai mult ca sigur că vreau albumul în colecţie, pe vinyl, dacă va fi.

Kollapse Tradixionales ne prezintă o operă post-rock conceptuală, construită în maniera muzicii clasice, imbogăţită frumos cu elemente muzicale de intensitate maximă. Un album foarte viu, aproape că îi simţi pulsaţia, un album care la capitolul impactului asupra ascultătorului atent poate fi comparat cu creaţia lui Sir Andrew Lloyd Webber, nu şi după soluţii de construire a melodiei însă. The Silver Mt. Zion prezintă un colectiv de muzicieni experimentaţi, fără frica de a experimenta, mai degrabă e vorba de un organism unic de creare a dispoziţiei decât de câţiva oameni care formează un colectiv. Bineînţeles că membrii de bază sunt ajutaţi de câţiva instrumentişti extraordinari, care oferă întregului tablou o cromatică ireală, sau prea reală dacă vreţi.

Un cockatil intelectual-persuasiv de o intensitate enormă, o redare simplă, dar explozivă a realităţii contemporane … Imaginaţi-vă un David Bowie în isterie, un Kurt Cobain în sevraj, un Jim Morrison în comă alcoolică, imaginaţi-vă orice! Toate sunt pe Kollapse Tradixionales. Aşa că marş pe amazon.com, fuga după album!