Click. RECENZIE. The Pretenders. Break Up The Concrete

The Pretenders. Break Up The Concrete

!!!!

2008, Shangri-La Music

Timp de 30 de ani, formaţia britanică Pretenders a suferit numeroase schimbări de componenţă, cauzate ba de divergenţele din colectiv, ba de decesul unor membri în urma consumului excesiv de droguri. Cert este faptul că solista Chrissie Hynde a rămas permanent la cârma formaţiei şi a reuşit să aducă colectivul până în secolul XXI. Uite că după o pauză de şase ani cei de la The Pretenders iarăşi sparg tăcerea, şi o fac cum ştiu ei mai bine – folosind enorma experienţă scenică pe care au căpătat-o pe parcursul unui sfert de secol. Break Up The Concrete vine cu un amestec simplu de country şi muzică rock, interpretat atât de sincer şi nepretenţios încât te prinde din prima şi te face să-l reasculţi de nenumărate ori.

Cert este faptul că după albumul Last of the Independents (1994), Chrissie Hynde se dă în activismul politic, devine tot mai apropiată de cercul ecologiştilor şi se implică în orice în afară de muzică. Cele câteva albume apărute după 1994 nu prezintă practic nimic interesant şi toată lumea prognozează apusul pionierilor new wave. Un apus care a fost amânat în 2008, când Pretenders revin cu al 9-lea album de studio – un album care-i restabileşte la locul de onoare pe care-l merită.

Break Up The Concrete revine la sonoritatea primelor albume Pretenders, fapt cauzat şi de reânoarcerea solistei în statul natal Ohio de unde aceasta începuse cariera muzicală. La fel ca în perioada îndepărtată a debutului, Chrissie Hynde a scris practic toate piesele pentru album oferindu-le o nuanţă mai americanizată de rockabilly pe alocuri. Un material de autor în totalitate, deoarce în afară de Chrissie Hynde restul muzicienilor care au lucrat pentru Break Up The Concrete sunt debutanţi în rândurile colectivului. Debutanţi sau nu, dar solista carismatică a ştiut unde să găsească limbă comună şi i-a adus la lansarea unui album excelent. Ce mai, de la albumul de debut şi până astăzi The Pretenders au fost şi rămân pseudonimul lui Chrissie Hynde, care probabil din timiditate nu lansează albume semnate la propriu. La vârsta de 57 de ani, aceasta încă poate cânta de parcă ar avea 27 invocând o senzualitate şi un tupeu mai rar întâlnit la trupele veterane.

În fine, o revenire de nota 10 care va fi nu doar pe placul veteranilor pasionaţi de new wave ci promite să găsească loc în inima ascultătorului de orice vârstă.