Zoom. INTERVIU. Syca (chitară). TRUDA

În 30 aprilie, Truda a anunţat plecarea lui Syca din formaţie, în relaţii amiabile, la mai puţin de patru luni de la începutul colaborării cu liderul formaţiei She Wolf.

Feri de la Delyr vine în locul lui Syca.

Concertul de sâmbătă 8 mai, din Irish&Music Pub (alături de Act, din Bucureşti) va fi ultimul cu Syca la chitară pentru Truda.

INTERVIU.

Syca. Truda

(She Wolf)

Cluj. Roland Garros.

13 martie 2010

CZB: Cum ai ajuns la formaţia Truda?

Syca (Truda): A rămas Fotzey fără chitarist.

CZB: Asta când s-a întâmplat? În ce lună?

Syca (Truda): Cândva în ianuarie. Şi-a dorit muzicieni şi colaboratori mai în vârstă, mai copţi.

CZB: Mai maturi.

Syca (Truda): Mai maturi. M-a sunat personal şi m-a întrebat dacă nu vreau să cânt cu Truda. M-am gândit. Foarte puţin m-am gândit. Am fost de acord. Este prietenul meu cel mai bun şi îmi place ceea ce face.

CZB: Ai dat vreo probă?

Syca (Truda): Nu. Ştia cine sunt; eu ştiam cine e el, şi ne-am apucat de treabă.

CZB: De când sunteţi prieteni?

Syca (Truda): De peste 10 ani. E mult de atunci.

CZB: Dar nu aţi copilărit împreună?

Syca (Truda): Nu. El este din secuime. A venit la Cluj în 1991. Ne-am cunoscut printre formaţii, ca muzicieni. Ne-am văzut la concerte, am trăit împreună prin birturi.

CZB: Şi cu She Wolf cum stă treaba?

Syca (Truda): Treaba cu She Wolf merge mai departe. Am rămas fără tobar şi basist. Deocamdată am găsit basist; căutăm tobar în continuare. Rămâne valabil totul. O să fiu implicat în ambele proiecte; sunt la fel de serioase… nu există că ăla e mai important ca celălalt; vreau să mă implic 100% în ambele.

CZB: Şi la ce te aştepţi în seara asta în primul concert pe scenă cu Truda la Cluj?

Syca (Truda): Public să fie; noi măcelul îl facem. SHOW.

CZB: Aţi început lucrul la noul album?

Syca (Truda): Da. avem piese noi… vreo cinci. Trei din ele vor fi prezentate aici astăzi, ca surpriză pentru publicul clujean avem o piesă nou-nouţă care deocamdată nu o ştie nimeni şi va fi cântată astăzi în premieră.

CZB: În videoclipul Arme, care a fost rolul tău?

Syca (Truda): Rolul meu a fost de maior la recrutări.

CZB: De ce erai subordonat unui neamţ?

Syca (Truda): Practic, noi suntem subordonaţi Uniunii europene, practic. Dacă vine un soldat străin în inspecţie la noi, soldatul român este umil.

Când vine un sergent american, se închină generalul român. De ce? Cu se suntem noi mai prejos? Vorbim de grade. Ăla trebuie să-l scuipi între ochi!

Ai noştri … am văzut eu personal la un sergent că aşa se comportau.

Fută-te-n gură. Băga-mi-aş pula în gradele tale de amărât. Asta suntem noi, umili!

Ce-am redat acolo a fost ceva evident. Singurul lucru ce îl are poporul acesta este să fie umil. Nu! Trebuie să ne trezim odată.

CZB: Şi atunci care este părerea ta despre accidentul de maşină al lui Teo Peter?

Syca (Truda): E o nedreptate prea mare. Nu ştiu. Teo s-a împăcat probabil cu ideea, dar eu cred că se va lupta din suflet ca să o scoată la capăt până la urmă … dar de fapt, nu are ce face.

Omul acela este pe departe ieşit de sub incidentul legii.

Îmi pare şi acuma rău, dar noi suntem prea mici. Nu este normal ce s-a întâmplat!

CZB: Ce ar trebui să se întâmple ca să se schimbe mentalitatea la noi?

Syca (Truda): E o piesă care va apare în viitor, Teoria Lunetistului. Ne cumpărăm puşcă, împuşcăm marionetele şi gata, am rezovat problema.

CZB: Nu există o altă soluţie (hahaha)?

Syca (Truda): Probabil că este şi o soluţie legală, dar, momentan nu cred se mai poate rezolva ceva cu vorbe bune. Trebuie soluţii extreme, altfel nu se mai poate.

Singurul lucru la care trebuie să apelăm este soluţia extremă.

www.truda.ro

Locul lui Syca este luat de Feri de la Delyr sau

Sfântu’ Francisc Mr. Proper cu care Fotzey (voce) şi Ricco (Levi, baterie) au mai cântat în formaţia Bonebreakers în 1992-1993.

Delyr a cântat prima dată după aproape cinci ani de zile în 19 decembrie 2009, la concertul Get Well Chi din Cluj. Delyr a fost proiectul lui Nicu (solist), la care a aderat Teo Peter Jr. în perioada în care Altar se destrămase. 

CONCERTE. Truda are un program plin în luna mai

  • Sâmbătă 8 mai. Cluj
  • Vineri 14 mai. Buzău
  • Sâmbătă 15 mai. Timişoara. StudentFest
  • Sâmbătă 28 mai. Sibiu. Tattoofest
Comments
5 Responses to “Zoom. INTERVIU. Syca (chitară). TRUDA”
  1. alyx cosma spune:

    delyr s-a reunit doar pentru acel proiect, cei ramasi dupa plecarea lui teo s-au redenumit outline
    ar fi interesant un interviu cu syca acum, de ce-a plecat din truda, ce crede ca va reusi sa faca cu trupa sa fantoma she wolf (spun fantoma pt. ca a trecut prin multe variante si componente si n-a realizat nimic: nimeni nu stie de ei, iar primul album… unde naiba poate fi gasit???)

  2. Noah Delgado spune:

    If I had a nickel for each time I came here… Superb post!

  3. Nicu Barna spune:

    „Delyr a cântat prima dată după aproape trei ani de zile în 19 decembrie 2009, la concertul Get Well Chi din Cluj pentru că organizatorul avea nevoie de trupe care să umple programul. Delyr a fost proiectul lui Nicu (solist), la care a aderat Teo Peter Jr. în perioada în care Altar se destrămase. Delyr promova Christian Rock.”

    Imi pare rau ca am citit atat de tarziu acest articol dar sunt curios de unde vin aceste tampenii.
    As recomanda celor care se ocupa cu astfel de postari sa verifice informatiile inainte de a le publica.

    Delyr a cantat dupa o pauza de aproape 5 ani. Trupa nu s-a reunit fiindca organizatorul avea nevoie de trupe care sa umple programul, pur si simplu de dragul vremurilor vechi si nu in ultimul rand pentru a inregistra un material nou.
    Delyr nu este un proiect individual, al meu sau a lui Teo si nu a fost niciodata o formatie care a promovat Christian Rock (a nu se confunda trupa de hardcore Delyr cu trupa de pop rock Eden, in care intr-adevar eu si Teo am activat).

Lasă un răspuns

