Zoom. INTERVIU. Doru Trascău. THE MONO JACKS

The Mono Jacks este iniţiativa lui Doru Trascău, liderul formaţiei AB4.

Unii compară muzica cu Interpol, alţii cu Snow Patrol.
S-au început înregistrările albumului de debut în studiourile The Great Below.

Maria se află în playlist la Guerrilla Radio şi City FM Bucureşti.

MÂINE, Sâmbătă 22 mai. Se cântă prima dată la Cluj. În Booha Bar, după orele 22.00

Cu această ocazie, am schimbat câteva idei cu Doru Trascău prin email.

Ne cerem scuze pentru lipsa diacriticelor din text.

AB4

CZB: Ultima data cand am povestit, erai in studio la Roma cu AB4. La un an diferenta, te vad foarte activ la Bucuresti cu o noua formatie. Este vorba de o destramare AB4 sau The Mono Jacks este un simplu side-project pentru tine pana se pun rotitele in miscare pentru noul album AB4?

Doru Trascău (The Mono Jacks): AB4 ia o pauza. Multe dintre motive ar fi deja mentionate in interviul de care amintesti. Pe scurt: e mai usor sa sustii o trupa daca nu ai in componenta formatiei si straini.

De ce? Pentru ca Romanii nu platesc masa, cazare si bilete de avion pentru fiecare serie de concerte in Romania.

CZB: In ce stadiu se afla noul album AB4 in acest moment?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Albumul AB4 este gata de o buna bucata de vreme. Avem 10 piese inregistrate (cateva dinte ele au ajuns si la radio in 2009). Pe langa astea s-ar mai adauga cel putin vreo 5 alte compozitii noi + piese ramase la stadiul de idei. Cand se va concretiza acest album? Nu stiu!

THE MONO JACKS

CZB: Cand ai luat hotararea ca e cazul sa pui bazele unui nou proiect muzical? Cand s-a infiintat proiectul?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Hotararea am luat-o in 2008 si aproape un an de zile am tot cautat oameni. A urmat o pauza in 2009, cand am acordat spatiu proiectului AB4. La finele lui 2009 am reluat activitatea. Sau mai bine zis am inceput asa cum se cuvine. De-atunci am facut o gramada de lucruri.

CZB: Pentru tine, ce faci NOU cu acest grup fata de AB4 si ce experiente suplimentare de viata (valente artistice) cauti sa ai prin The Mono Jacks?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Cu proiectul asta renasc. Chiar daca suna pretentios, adevarul este ca o iau din nou de la inceput.

Altfel imi continui drumul.

CZB: Cum ai adunat trupa (presupun ca tu esti capul rautatilor): Florin Vasile (chitara, voce 2), Hasan Nabulsi (bas), Dorian Cazacu(tobe) … la ce trupe au cantat inainte?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Am tinut foarte mult sa cant cu oameni pe care nu-i cunosteam. Daca nu-i cunostea nimeni ar fi fost si mai bine. Ideea era aceea de a lega noi prietenii. Prietenii menite sa spuna noi povesti. In cea mai mare parte mi-a iesit, chiar daca Dorian a mai cantat cu Blister Blue si Hasan cu Israel Lights.

CZB: Hasan Nabulsi este student strain la Bucuresti?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Hasan Nabulsi este cetatean roman, cu domiciliul in Bucuresti. Este si student cand are chef.

CZB: Ce este Music Alliance Pact?

Doru Trascău (The Mono Jacks): de pe un site citire:

„For those of you who don’t know about MAP, it’s a collection of music blogs from around the world who band together once a month to shed light on up-and-comers from their home countries. It’s sort of like the WTO without the human rights violations. ”

CZB: Unele formatii canta ani de zile inainte de a fi invitate la Garantat 100%. La voi cum a fost posibila aceasta aparitie TV de impact la mai putin de un an de activitate?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Nu stiu. De pilda AB4 nu a cantat niciodata la Garantat 100% si tot canta de prin 2000.

Catalin Stefanescu, gazda emisiunii, marturisea ca Mani Gutau de la Urma i-a „atras atentia” asupra poriectui nostru.

CZB: Maria este difuzata des la Radio Guerrilla – ati fost la case de discuri cu acest proiect? Ce raspunsuri ati primit?

Doru Trascău (The Mono Jacks): este difuzata si la City FM :L) (la Bucureşti). Am mers si inca mergem (la Case de discuri). Cand vom avea cea mai buna oferta – se va concretiza rapid.

CZB: Aveti manager sau se ocupa unul dintre voi de toate demersurile?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Sa spunem ca este o „combinata alpina„.

CZB: La Cluj ajungeti acum pentru prima data, dar cate concerte a avut The Mono Jacks pana acum la Bucuresti?

Doru Trascău (The Mono Jacks): In jur de 25 de concerte la Bucuresti.

CZB: In care alte localitati ati mai cantat intre timp?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Galati (a fost genial), Bacau, Iasi, Suceava.

CZB: Aveti deja Festivaluri confirmate la vara?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Avem vreo 3 pana acuma. Tot ce este batut in cuie este confirmat pe www.myspace.com/themonojacks

CZB: E posibil sa cantati la Rockhausen in Chisinau (31 iulie – 1 august). Ai mai fost la Chisinau pana acum?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Este posibil. Nu nu am mai fost. Nu am avut nici o iesire din tara (cu The Mono Jacks).

CZB: Ce parere ai de faptul ca suntem frati cu Basarabenii, dar din punct de vedere social si politic nu ne putem gandi la o reunire in stilul celor din RFG cu DDR?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Ma abtin.

ALBUM DEBUT

CZB: In ce localitate este studioul The Great Below? Ai mai lucrat in trecut cu Andrei „Robin” Proca (sound engineer) si Alessandro Marton (producer) sau ti-au fost propusi de catre prieteni buni din bransa?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Studioul este in Bucuresti intr-un loc absolut minunat. Undeva in centru, in spatele magazinului Unirea, la subsolul unei carciumi.

Nu am mai lucrat cu nici unul dintre ei inainte. Am ales combinatia aceasta printr-o serie de imprejurari. Cea care merita mentionata ar fi ca Robin Proca isi inaugura studioul si a gasit de cuviinta sa faca o prima inregistrare cu trupa in care activeaza un prieten vechi de-al lui; Florin Vasile. Noi am primit bucurosi invitatia. Italianul a venit ca bonus. Si bine a facut. Niciodata nu m-am simtit atat de bine la o sesiune de inregistrari. A fost o saptamana in care fiecare seara s-a incheiat cu zambete intinse pe toata ceafa.

CZB: Aveti un nume de lucru pentru EP sau album?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Avem niste idei. Om vedea cand vine momentul.

TRECUT

CZB: Cum te-ai cunoscut cu Janin Pasniciuc la RAMA? Cum ai fost abordat sa vii in formatia pre-AB4?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Cu Jan m-am cunoscut intr-o sala de repetitie. El a fost abordat de tobosarul cu care eu cantam la acea vreme.

Tobosarul a plecat repede. L-am exclus de comun acord cu Jan. Pana astazi ramane cel mai zgomotos tobosar cu care am cantat vreodata.

Apoi impreuna cu Jan am continuat pana cand s-a intregit componenta care a iesit la lumina in anul 2000. Intre timp au mai tot fost oameni prin trupa.

R.A.M.A. (Regia Autonoma de Muzica Alternativa) este un nume care il avea deja Jan dintr-un proiect mai vechi.

Am ramas cu denumirea asta pana cand inevitabil a trebuit sa ne confruntam cu penibilul. Exista un brand de margarina cu acelasi nume.

De dragul cronologiei : eu eram acolo de la inceput. Istoria confirma ca voi ramane pana la final. :L)

CZB: Regreti in vreun fel ca nu il ai si pe Janin Pasniciuc alaturi de tine in aceste proiecte?

Doru Trascău (The Mono Jacks): Regret ca o poveste care a inceput extraordinar s-a terminat stupid si foarte repede.

Componenţa

  • Doru Trascău (voce, chitară)
  • Florin Vasile (chitară, voce)
  • Dorian Cazacu (tobe)
  • Hasan Nabulsi (bas)

www.myspace.com/themonojacks

Comments
One Response to “Zoom. INTERVIU. Doru Trascău. THE MONO JACKS”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Lasă un răspuns

