Zoom. INTERVIU. Travka. Partea 2

WEBSAITUL S-A MUTAT

www.czb.ro

CLICK AICI pentru INTERVIU

http://czb.ro/articol/2280/

DAŢI CLICK AICI PENTRU PRIMA PARTE DIN INTERVIU.

Rock Star, he-he… Mick Jagger este Rock-Star.

CZB: Care este parerea ta despre faptul ca la scurt timp dupa concertul de revenire din Silver Church, a si inceput un mic val de mimetism balcanic, cei de la Tep Zepi anuntand revenirea lor pe scena…

Mizdan (Travka): Daca Faith No More, Skunk Anansie, K’s Choice si Soundgarden s-au reunit, de ce nu si Travka si Tep Zepi?!

Componenţa

  • George Gadei – Voce
  • Alexei Turcan – chitara
  • Misha Galca – chitara
  • Mizdan / Razvan Rusu – bas
  • Cristi Chirodea – tobe

http://www.myspace.com/travkaband

După concertul de la TIFF săptămâna trecută, Travka ar fi trebuit să se întoarcă la Irish&Music Pub peste două zile.

Au anulat concertul.

Prestaţia scenică de la AlternaTIFF a lăsat de dorit. Datorită inerţiei, mulţi au rămas cu impresia unei trupe care s-a întors pe scenă din alte motive decât cea de a face muzică.

La postarea primei părţi a interviului, m-am certat crunt cu managerul formaţiei, care în funcţie de toane, se semnează Bianca sau Bianca Boiţan-Rusu. Atitudinea ei mi-a dat impresia unei formaţii revenite pe scenă după o pauză de doi ani, care a adunat 900 de plătitori de bilet la concertul de revenire de la Bucureşti (15 aprilie, la Silver Church), şi a considerat că asta justifică un onorariu mai mare decât cel adevărat al trupei, cu o atitudine corespunzătoare. Drept urmare, se pierde unul dintre cele mai bune momente din an de a concerta la Cluj (prima seară de vacanţă a elevilor într-un club unde se cântă devreme, în prima zi de weekend)… dealtfel, am aflat şi faptul că Travka nu va cânta la Stufstock din acelaşi motiv (au avut pretenţii exagerate).

Cu o astfel de atitudine, prevedem o nouă pauză concertistică pentru formaţie, de data asta, autoimpusă.

La Bucureşti asta se numeşte Do It Yourself.

La ClickZoomBytes numim asta Bad Management.

End of Story.

Comments
13 Responses to “Zoom. INTERVIU. Travka. Partea 2”
  1. De la revenirea sa, trupa TRAVKA a refuzat sa acorde interviuri. Membrii trupei TRAVKA au hotarat sa va acorde acest interviu deoarece am considerat calitatea intrebarilor ca fiind una inalta. Calitatea dumnevostra umana, domnule Constantinidis, este una joasa din pacate. Regretam faptul ca v-am acordat interviul. La fel cum regretam faptul ca v-am intalnit in 2006, cand am fost invitati de catre prietenii nostri de la Luna Amara sa cantam la lansarea albumului „Loc Lipsa”.
    Bianca Boitan-Rusu si Trupa TRAVKA

    • tin bine minte acel concert. stateam la bilete.
      am stabilit in prealabil ca aveti voie la 2 invitati de membru din formatie. fiind vorba de 5 artisti, cifra persoanelor invitate ar trebui sa fi fost doar 10.
      dar, ca si alta lectie de viata legata de formatia TRAVKA … nu ati respectat conditiile stabilite, si tin bine minte ca veneati pe rand la mine sa mai introduceti pe inca cineva, inca cineva, inca cineva, pana m-am enervat ca deja intrasera PESTE 20 de invitati … desigur, fiecare isi face socotelile lui, dar sa nu uitam ca atunci ati fost si invitatii mei.
      Adevarul va deranjeaza probabil, dar v-ati batut joc de mine si atunci, si acum imi permit sa las commentul Dvs. trunchiat.

  2. almanahe spune:

    D-le Constantinidis, mi-aş permite să vă contrazic şi să fac un comentariu mult mai în amănunt, dacă teama că îmi veţi trunchia comentariul n-ar prima. Drept pentru care voi fi extrem de „la subiect”. Aşadar, deşi eram trecută pe lista aceea de maxim 10 invitaţi, v-am plătit bilet, eu şi încă doi invitaţi, iar dvs. aţi apreciat acest gest ca fiind unul admirabil, la acea vreme. Eu şi ceilalţi doi PRIETENI Travka am ales să facem acest gest, nu pentru că urma să ne (în)cânte formaţia preferată, ci din bun simţ faţă de Luna Amară. Mai mult decât atât, chiar dvs ne-aţi indicat locul unde să stăm şi ne-aţi condus(la etaj) către masa de unde am privit concertul, căci ca să-l şi auzim se impunea o sonorizare mai serioasă. Cum LIPSĂ de aşa ceva, va las pe dvs să trageţi concluziile…Cu resprect, încă….sper să vă fi împrospătat oarecum memoria.

  3. [idiot] spune:

    eu propun ca pe viitor toate festivalurile si cantarile sa se organizeze cu scene imense, munti de boxe si sa se puna mp3-uri: sa vedem cat public se aduna astfel. toti uita in tara asta ca cei care aduc oameni sunt TRUPELE, intr-adevar e plin de lautari, mercenari muzicali care ar canta si pentru o portie dubla de cartofi prajiti cu mici si mustar – asta ii indreptateste pe cei care exista in umbra celor care creeaza sa-i trateze pe TOTI ca pe niste flamazi fara coloana vertebrala. faptul ca o formatie se pretuieste mai mult decat crede cineva din exterior nu are nicio insemnatate, iar travka nu face asta din dorinta de sinucidere. unii insa nu pot intelege un gest nobil, cum a fost de exemplu cel cu downladarea gratuita a albumului „vreau sa simt praga”

  4. Gabriela spune:

    Nu vreau sa comentez continutul interviului dar as vrea sa comentez putin comentariile dumneavoastra. Adica:
    – cum adica “prestatia scenica a lasat de dorit”? Dumneavoastra, care sunteti un specialist intr-ale muzicii, doar in acest fel puteti caracteriza evolutia unei trupe? Chitarile nu au fost acordate? Vocalul a falsat? Nu au comunciat cu publicul?
    Incercati sa fiti un pic mai specific pentru ca noi, cei ce va citim comentariile sa ne si aplecam urechea aspura a ceea ce spuneti dumneavoastra. Altfel, eu inclin sa cred ca vorbele dumneavoastra nu reprezinta decat o reactie la “cearta crunta” pe care ati avut-o cu managerul formatiei.

    – care sunt acei “multi” care au ramas cu impresia ca s-au intors pe scena din alte motive? Si ce inseamna “multi”? Ati facut dumneavoastra un studiu de piata printre cei prezenti la acel concert si ati tras aceasta concluzie? Studiul este semnificativ statistic? 🙂

    – care sunt motivele pentru care nu au mai cantat la Cluj? Nu au fost specificate in text dar reiese dintre randuri ca au avut pretentii financiare nejustificate? Stiti dumneavostra sigur? Iar din punct de vedere managerial, considerati ca ar fi fost o miscare buna ca dupa un concert cu intrare libera, in cateva zile sa fie urmat de unul cu intrare?

    – de cand i se impune unei trupe onorariul pe care sa cante? Cred ca ne desfasuram activitate pe o piata libera ( unde fiecare are dreptul sa isi aleaga “pretul de vanzare” iar eu consider ca daca o trupa alege sa cante sau nu, este doar problema ei.

    – comentariile in care rememorati clipe (ne)placute din viata / activitatea dumneavoastra deja nu ma ma intereseaza…. Consider ca sunt atitudini copilaresti. Trebuia sa va rezolvati problema acum mult timp, atunci cand s-a intamplat. Cred ca o discutie cu ei era suficienta. 🙂

    Si, in final, mi-ar placea sa intelegeti ca ceea ce m-a dernajat in mod deosebit in comentariile dumneavostra este tonul agresiv pe care l-ati folosit. Citind randurile pe care le-ati scris am avut imaginea unui pitbull care abia asteapta momentul sa sara la gatul pradei. Exista ceea ce se cheama critica constructiva. Mie mi se pare firesc ca atunci cand am o alta parere legata de un anumit subiect sa imi expun parerea argumentat astfel incat sa conving ca punctul meu de vedere este cel corect. Asta in cazul in care vreau ca acel om sa inteleaga ceva. In cazul in care nu vreau decat circ, procedez asa cum ati procedat dumneavoatra. 🙂
    PS – care este reactia fireasca a unui om in momentul in care i se atrage atentia asupra unei greseli? Sa o corecteze si sa isi ceara scuze, nu? Asta apropo de poza in care apareau doar 4 membri ai trupei. 🙂

    • servus Gabi!
      1. prestatia scenica a lasat de dorit. Adica, nu s-au miscat pe scena. au cantat mecanic. nu au comunicat cu publicul. Este vorba de UN CONCERT, O CANTARE, AICI LA CLUJ. asta este critica asupra ACESTEI prestatii. Este foarte probabil ca IN RESTUL TARII canta dinamic, fac tumbe si sar pe trambuline in public, dar la Cluj au fost foarte seci.
      2. studiul este semnificativ statistic. am vorbit cu trei persoane diferite, care nu se cunosc intre ele, si care lucreaza in domeniu ca si organizatori de concerte sau care au fost la viata lor la multe concerte, fiind chiar pasionati de acest domeniu. au spus acelasi lucru. astfel, statistica este de 100%. imi cer scuze ca nu am mers la omul de pe strada cu aceasta statistica, dar promit sa o fac data viitoare.
      3a. nu au mai cantat la cluj pentru ca au avut pretentia la 1.000 euro. un organizator local se ocupa de treaba. suma este nejustificata la Cluj. faptul ca au avut 900 de persoane platitoare la Bucuresti nu inseamna in nici un caz o regula valabila pe toata tara. este o greseala comisa de multe trupe de Bucuresti. situatia fericita pentru TRAVKA l concertul de revenire din aprilie la Bucuresti, unde au toti prietenii, sprijin, etc. a fost o exceptie, nu o regula. am dat Travka ca exemplu pentru toate celelalte formatii care gandesc la fel si practica aceleasi obiceiuri gresite. de aceea multe trupe cu potential – posibil talentate si bune nu ajung sa cante in tara, se plafoneaza si se despart … tot la Bucuresti…
      3b. Da. Ar fi fost complet alt public. In cadrul AlternaTIFF-ului au cantat in mijlocul saptamanii, seara dupa 22.00. AlternaTIFF-ul era promovat prin anumite mijloace media. Irish&Music Pub isi promoveaza concertele prin ALTE mijloace media, concertul era in prima zi de weekend, in prima zi de vacanta a liceenilor. Aici concertele incep devreme *(la 20.00, maxim 21.00). Sunt sigur ca ar fi fost complet alt public, predominant liceeni de a 12a… desigur, conta mult ca Travka sa se prezinte in alt fel pe terasa Muzeului, ca sa se si vorbeasca la modul pozitiv de primul lor concert, pentru ca publicul care a stat acasa la primul lor concert sa fie curios sa vina sa-i vada la al doilea concert… asta inseamna Marketing, asta inseamna munca pe termen lung, asta inseamna dorinta sa te impui intr-un oras unde exista deja diversitatea locatiilor unde se canta Live.
      4. nu exista piata. este PIATA LIBERA. de aceea diferenta imensa intre trupe cu aceleasi cote, trupe care merg si canta in toata tara, precum Krepuskul, si care peste 3 ani poate avea un public numeros in intreaga tara, nu doar in doua-trei orase tintite universitare / si trupe care fac TURNEE de 3 si 4 cantari in cluburi la 50m distanta, in 4 zile consecutive la Bucuresti si sunt fericite… acolo unde autosuficienta este la ea acasa… ziua in care va fi corecta aprecierea cotei formatiilor va fi ziua in care se vor face medii constante intre cifra de vanzari albume, numar de public si pret bilet la concerte. intr-o buna zi, ar trebui TOTI artistii sa se inscrie in ACELASI sindicat. si atunci, Artistii vor avea PUTERE sa isi impuna cote pe piata, iar o trupa debutanta ar putea sa primeasca 100 euro minim la concerte de debut de la patroni de cluburi. Ideea nu este sa avem DOAR o piata libera cum pui tu problema, ci o piata UNITA>
      5. ceea ce consideri tu atitudine copilareasca este experienta vietii mele pe drumuri cu diverse formatii timp de 10 ani de zile cat am fost impresar si manager. asta este diferenta dintre noi probabil. Eu lucrez in domeniu de 16 ani de zile si interesul meu a fost mereu interesul artistului, iar tu … nu am habar cu ce te ocupi in afara de a chibita pe teme de discutii ale caror adancime nici nu poti incepe sa o percepi, pentru ca nu ai lucrat in domeniu si nu cunosti problemele.
      6. trebuie sa folosesc un ton agresiv pentru ca eu chiar am pareri – castigate prin experienta – si consider parerile mele BUNE ca si sfaturi.
      Daca le-as povesti pe un ton molcom, calm, placut, as avea probabil un sait citit de 30 de prieteni, precum multe altele de gen, nu ati fi auzit de mine, nu ati fi ajuns pe acest sait niciodata si nu ati fi fost atat de deranjata incat sa postati un comment.
      Nu consider ca am dreptate in tot ceea ce zic, pentru faptul ca in viata nu exista retete sau drumuri netede sau clarviziune. toti invatam din greseli. eu sper ca am invatat din greselile mele si am pornit acest blog-sait in dorinta de a impartasi si celor care sunt dispusi sa guste din experientele si greselile mele nu in speranta ca toti vor urma ca robotii sfaturile mele, ci in speranta ca altii nu le vor repeta sau le vor adapta situatiilor in care se afla ei.
      daca nu iti convine tonul meu … GHINION.
      7. prin faptul ca daca cauti acel articol, vei vedea 5 moace inloc de 4 consider ca am remediat problema, nu greseala. greseala este a sistemului care gazduieste acest sait si prelucreaza pozele asa cum a fost invatat de altii. am explicat asta intr-un email personal managerului si ea stie ca mi-am cerut si scuze ulterior pentru tonul ce l-am avut in urma tonului adoptat de ea.
      8. iti mai pot raspunde si la alte dileme pe aceasta tema?

      • Gabriela spune:

        Buna dimineata si multumesc pentru raspuns!

        1.nu sunt de acord. In sustinerea parerii mele vine faptul ca au fost chemati de mai multe ori la bis deci au placut publicului. Si publicul conteaza!

        2.trei persoane diferite, fie ele si organizatoare de spectacole nu inseamna “multi”.

        3.asadar din comentariile de la finalul interviului + raspunsul pe care mi le-ati dat eu inteleg ca trupa a pretins 1000 E pentru a canta in Irish & Music Pub, organizatorul a acceptat (din moment ce concertul era anuntat) dar cu toate acestea ei au anulat concertul. Pai poate au avut alte motive pentru care au anulat concertul?

        Nu mai iau fiecare punct in parte, sunt, intr-adevar, un simplu ascultator insa ma deranjeaza in general modul in care se fac cronici de concerte / piese de teatru / filme. Pe de o parte sunt cei carora le plac iar pe de alta parte sunt cei carora nu le plac. Ambele categorii sunt extrem de subiective. Din punctul meu de vedere tonul unei cornici trebuie sa fie obiectiv, fara nicio implicare emotionala, sa se analizeze la rece ce a fost bine si ce a fost rau, sa contina concluzii si, eventual, recomandari. Si, evident, totul argumentat.

        Nu cred ca prin tonul pe care il adoptati castigati cititori pentru ca la un moment dat nu veti mai avea trupe carora sa le luati interviuri iar admiratorii acestor trupe nu va vor mai citi. Dar pana la urma e site-ul dumneavostra si este alegerea dumneavostra. Eu consider ca toate aceste detalii legate de liste de invitati, de certuri de culise au iz de tabloid iar pana la urma pe mine, ca ascultator, ma intereseaza strict prestatia unei trupe. Pe acestea le-am numit “copilarii”. Sunt convinsa ca experienta dumneavoastra de viata est pe cat de interesanta pe atat de utila. Insa partea aceea in care ati reusit sa faceti performanta si nu partea cu detalii de culise.

        Va multumesc foarte mult pentru raspunsul amanuntit, m-ati pierdut, ce-i drept 🙂 dar bineinteles ca am si eu o parere. Adica, mi se pare firesc ca in cazul in care doriti ca piata muzicala sa evolueze intr-un anumit sens, e mai benefic ca atunci cand vi se pare ca o trupa e pe cale sa comita o greseala, sa le atrageti atentia personal. La o bere, la un interviu, gasiti dumneavoastra o solutie. Daca tuturor le dati in cap public, in modul in care o faceti, nu cred ca veti ajuta prea mult trupele si, implicit, nici pe noi, publicul.
        Si mai cred cu tarie ca doi oameni pot purta o discutie civilizata fara certuri, acuze si ironii publice.
        Dovada este chiar in aceasta discutie. 🙂
        Nici nu tin sa imi publicati comentariul, nu vreau o dezbatere publica, am vrut doar o discutie cu dumneavoastra.
        O zi minunata!

      • este foarte distractiv sa vad cum unii trag concluzii citind CZB pe sarite.
        inteleg ca cititi numai cronicile negative… probabil pentru ca numai acestea va atrag…
        probabil asa se intampla si cu revistele tiparite.
        iata dovada ca CZB este obiectiv si face si critica pozitiva, de laude, atunci cand ceva este facut bine.

        https://clickzoombytes.wordpress.com/2010/02/17/click-recenzie-live-13-februarie-2010-la-cluj/

        Cronica dateaza din 13 februarie. Printre protagonisti se afla DISCOBALLS, unde presteaza o buna parte din cei de la TRAVKA in timpul liber. Acolo s-a facut SHOW.

        a da sfaturi personal artistilor … asta face parte din meseria de manager … si se percepe un comision pentru aceasta implicare.
        inteleg ca nu ati inteles ce se doreste cu ClickZoomBytes. Stay tuned!

  5. Gabriela spune:

    Si da, pana azi citisem doar cronici negative, trei mai exact, respectiv Luna Amara, Kumm, Travka. Si asta doar pentru ca astea sunt trupele care ma intereseaza. Dar azi chiar am incercat sa vad mai in detaliu despre ce e vorba pe acest site. Si am extras citatele de mai jos. Si pana la urma nu inteleg care e pozitie dumneavostra vizavi de onorariu?

    „Astfel, Grimus a hotărât să cânte acustic, low-profile şi doar 30 de minute pentru un onorariu negociat la sânge de către organizatori, în condiţiile în care Zdob şi Zdub sau Paraziţii nu cred că au lăsat din preţ de dragul prezenţei aici.”

    „Din păcate, observăm că sunt formaţii clujene care participă în program la Napoca Music Event fără pretenţii în speranţa că ar putea fi văzuţi şi cunoscuţi de un public mai larg”

    „Cantand prin tara, devii, vrand-nevrand mai cunoscut. Nu e nevoie de manager sau impresar sau radio. E nevoie de pofta de a canta, ori la noi prea multi tineri care au prea putin de transmis prin muzica lor, vor sa cante numai pe bani.”

    • imi pare rau ca v-am deceptionat ca nu va ofer ceva gen revista popcorn sau un websait simplu, care apare sofisticat, care ofera preponderent stirute dragute.
      in principiu, din punct de vedere CZB>
      – luna amara este o trupa care si-a atins apogeul creativ in 2004/2005. nu a impresionat cu noul album
      – kumm a gresit mutandu-se la Bucuresti si schimband radical stilul. nu a impresionat cu noul album
      – travka face schema celor de la timpuri noi, dar inca nu isi dau seama.

      este un punct de vedere.
      nu trebuie sa fiti ofensata pentru simplul fapt ca nu sunteti de acord cu acest punct de vedere.
      La CZB cautam sa promovam MUZICA CU VIITOR, nu muzica din trecut.

      should we turn the elephant into the big bad wolf then?

      noi dorim sa existe mult mai multe trupe. noi dorim sa vedem si sa ascultam o diversitate mai mare de genuri in Romania. Noi dorim sa facem parte din parghiile care vor sprijini aceasta schimbare, care sper ca este mai iminenta decat schimbarea politica, care se amana din nou, dupa 20 de ani.

      • cozonac spune:

        Mie imi place foarte mult ultimul album Luna Amara. La fel si ultimul album Kumm cred ca e cel mai bun de pana acum!!! Ce muzica ascultati d-le Clickzoombytes? 🙂

      • eu sunt autorul principal la revista muzicala CZB. pana acum din ce am ascultat in 2010, parerea mea este ca DIRTY SHIRT, MAUSER, PERSONA se lupta pentru ALBUMUL ANULUI 2010. Nu am ascultat inca TOT ce am primit si cumparat anul acesta.
        Colegii mei, colaboratorii, cu siguranta au alte gusturi.
        In ianuarie 2011 veti avea bilantul final al anului in curs.
        Pana atunci, dupa cronici si recenzii, va puteti da seama ce muzica apreciem la ora actuala.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] the original post:  Zoom. INTERVIU. Travka. Partea 2 « ClickZoomBytes. Art&Politics of … Alte articole RepereTaguri lelisneef Championship Motorcross: Featuring Ricky Carmi […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: