Click. RECENZIE. Code Red. Stronger Than Lust (2006)

Code Red. Stronger Than Lust

!!!.

(2006, EP)

Dupa pleacarea lui Andrei Calmuc din Indian Fall eram sigur că nu o să mai aud de el multă vreme. Am rămas plăcut surprins de iniţiativa de repunere pe roate a trupei Code Red.

Code Red dispune momentan de 2 materiale EP: Stronger Than Lust (2006) si Native Monster (2010).

EP-ul format din 3 piese a fost înregistrat in 2006 şi remasterizat în 2010, an în care a fost lansat pe piaţă ca şi material discografic. Cel puţin pe mine, piesele m-au legănat frumos. Mă aşteptam la ceva mai spectaculos, mai dur …dar să purcedem:

Stranger Than Lust este o compoziţie pe partea de melodic death. Din păcate simt un aer de Indian Fall pe toată piesa; temele originale nu lipsesc dar nu sunt aşa de originale pe cât mi-aş fi dorit eu. Poate şi încărcătura mea cerebrală e momentan inundată de Indian Fall când aud de Andrei Calmuc şi nu mă lasă să văd mai departe de acele teme. Pasajele de clean sunt foarte bine venite, e ca şi cum toată piesa aduce cu sine o incărcatură care are apogeul în părţile clean. Dar parţile clean sunt atat de departe de death-ul avangardist pe care trupa vrea să îl promoveze încât induce automat o stare mai compactă a piesei.

Empty Embrace porneşte un galop de riff-uri care vor sa te pregătească pentru o piesă alertă. După acel galop intensitatea riff-urilor se pierde, trecând într-un vals meldoic. Din punct de vedere instrumental, piesa se diferenţiază diametral opus faţă de Stranger Than Lust. Aici avem parte de foarte multe valenţe de ambiental şi melodic death, părţile intrumentale urmează din când o linie de progressive. Felul în care vocea jonglează pe piese este foarte bine aleasă. De la deep growl la scream DAR la fel ca şi în prima piesă, toată încărcatura conduce spre pasajele de clean.

Ajungem după parerea mea la cea mai bună piesă de pe EP. Morphine începe cu pasaje de melancolie şi tristeţe, exprimate atât prin muzică cât şi prin versuri. Cred că se poate spune că această piesă descrie foarte bine trecerea de la morfină la realitate. Este foarte bună, fiind singura care nu mă duce cu gândul la Indian Fall. Temele originale variază puternic, găsim inclusiv influneţe de heavy pe unele pasaje. Şi când părţile brutale / tehnice sunt pornite nu îţi rămâne decât să savurezi bucata.

Autor: Sir Olaf Pol