Click. RECENZIE. Schlitz. The Bangers (UK). Dirty Tactics (US). 3.07.2010

După seara de vineri, când am fost la La Gazette, doar ca să constat că lumea s-a adunat pe terasă pentru meci (era prima seară de sferturi de finală) … am fost sigur că seara de sâmbătă va fi un eşec pentru organizatori.

Vineri seara la La Gazette, după finalul meciului, lumea s-a tirat spre casă, iar petrecerea celor 2 DJ invitaţi, printre care şi MC Posset, a avut parte de o duzină de oameni, care poate a mai crescut spre cifra rotundă de douăzeci.

Apoi, am mers la Irish&Music Pub, unde nu am făcut nicio poză, aici organizându-se Diversity Party pentru arabi, africani, şi oricine mai avea chef de ritmuri tribale şi reggae moderne … dar iarăşi am fost dezamăgit. Probabil dacă ar fi câştigat Ghana, se aduna mai multă lume şi aici. Au fost mai puţin de 30 de oameni într-o sală cu o capacitate de 400!

Booha Bar

sâmbătă 3 iulie

22.45

Schlitz

The Bangers (UK)

Dirty Tactics (US)

TBA Crew şi Booha Bar încheie sezonul cu nume complet ieşite din comun. Dacă nu am fi atât de tabuişti în general, cred că ar fi ieşit cu orgie la concertul unde Schlitz (adică, Prohab) a deschis pentru The Bangers (adică Labagiii) şi Dirty Tactics (adică, Jocuri Murdare). La cum se putea traduce afişul celor adunaţi pe scenă în seara asta, ne aşteptam ca şi cei din public să fie cu pubele ras şi gleznele încătuşate, în timp ce barmanii scoteau biciurile de piele neagră, iar o gaşcă de prieteni de-ai patronului înscenau un arest, intrând deghizaţi în costume de poliţai, înarmaţi cu pulane de cauciuc. …

Chiar dacă acest vis (pentru unii grotesc) nu s-a împlinit, spre marea dezamăgire a adolescentelor adunate pentru cheful de la miezul nopţii, formaţiile au rupt în timp ce la lte terase se mai auzeau chiuiturile celor care au ţinut cu Spania în acea seară de Mondiale.

Ce să mai zic?

Schlitz

!!!!!

Am stat la Schlitz. Nu-i mai văzusem de la debutul scenic din primăvară, unde m-au impresionat din prima, chiar necizelaţi şi emoţionaţi cum s-au prezentat …şi cum e normal să fie – la un prim concert cu public.

Am rămas şi mai surprins la a doua mea întâlnire cu ei, observând că au evoluat, că sună curat ceea ce fac ei (în sensul că se cânta omogen, cu fiecare instrument la locul lui), cu jocul scenic care se poate face într-un spaţiu precum Booha Bar – şi, culmea, se potriveau la fix cu străinii invitaţi, şi nu au lăsat impresia că ar fi fost mai bine fără ei în program, precum se întâmplă la alte deschideri, unde ieşi afară după câteva piese şi te tot uiţi la ceas, aşteptând să coboare trupa de pe scenă.

Muzica celor de la Schlitz e antrenantă, bine ritmată şi e foarte dansabilă sâmbătă seara.

The Bangers

Cu regrete, nu am stat la britanicii de la Bangers, deşi organizatorii i-au lăudat toată seara pentru atitudine şi buna dispoziţie cu care au sosit la Cluj. M-am întâlnit cu o veche cunoştinţă şi am stat pe terasa în timpul recitalului lor, pentru că MUZICA ERA PUŢIN PREA TARE PUSĂ ÎN BOXE, ceea ce este ok pentru stilul lor de punk, dealtfel, dar nefiind arhi-plin localul (s-au terminat sesiunile, era ultimul sfert de finală la televizor şi ploua) zgomotul nu era suficient de atenuat de public, cum se întâmplă de obicei, iar formaţiile au insistat toate să sune cât mai tare … aşa că unii (ce-i adevărat, puţini) au preferat să- asculte fără să-i vadă.

Am intrat pe finalul recitalului să fac câteva poze şi am prins faza când erau bisaţi de public (şi gaşca adunată aici azi a insistat mult şi bine să se mai cânte o piesă …) şi The Bangers chiar au fost super-colegiali faţă de americanii care urmau, ca headlineri ai serii, şi au explicat la microfon că mulţumesc publicului pentru aprecieri, dar urmează Dirty Tactics.

Mi s-a părut o lecţie faină pentru puţinii artişti aflaţi în public de respect reciproc pe scenă, indiferent că e un festival, sau un concert de club. Pe mine cel puţin mă enervează trupele care urcă şi nu ştiu să coboare până nu şi-au făcut tot repertoriul pe care îl au, şi de abia aşteaptă să fie bisaţi de cei cinci prieteni ce şi i-au băgat cu invitaţie ca să mai stea 5 minute pe scenă.

Dirty Tactics

!!!!.

Eu aş categorisi trupa asta ca fiind un Garage Band la care elementul Punk predomină. Cu ritm şi melodie cât încape. Concertul a fost foarte dinamic. Din păcate, nu se auzeau vocile deloc clar … ceea ce era şi efectul dorit de către artist … în ideea aceea: let’s make some noise. Dacă acesta ar fi fost primul concert organizat de TBA Crew, sunt sigur că aş fi povestit despre un Culture Shock, dar în condiţiile date consider doar că a fost un final foarte potrivit de sezon pentru Booha Bar cu o trupă tipică pentru underground-ul de afară.

Schlitz a primit notă mai mare?

Da. De ce nu?

Trupele s-au prezentat la fel de bine, dar, în fond, Schlitz sunt de-ai noştri!