Zoom. ECOU. INT’L ARTIST. KMFDM. 1984 – 1999. 2002 – prezent

Eu simt că noi ducem acest gen muzical în direcţii unde alţii nu se vor aventura niciodată, pentru că ei trebuie să rămână acolo unde se află ca să poată să declare faptul că mai sunt industriali.

Sacha Konietzko este creierul grupului electro-industrial KMFDM

În decursul primilor 15 ani de activitate neîntreruptă, KMFDM a evoluat de la o gaşca de terorişti artistici într-o echipă deosebită de rock industrial.

KMFDM

  • Localitate de origine: Hamburg, Germania
  • Perioada de activitate: 1984 – 1999, 2002 – prezent
  • Gen: rock industrial, metal industrial, electro-industrial

Precum a fost şi Nine Inch Nails, KMFDM este aura unui singur personaj de bază.

Precum Captain Beefheart, Sacha Konietzko cere maximă atenţie şi concentraţie proiectului atunci când se colaborează cu alţii.

Sacha Konietzko este genul de artist care se trezeşte la orele foarte ne-rock matinale, lucrând la afacerea muzicii de la 9 dimineaţa până la orele mici ale dimineţii.

De-a lungul anilor, formaţia a înregistrat 16 albume, care s-au vândut în peste 2 milioane de exemplare (cifra asta este valabilă doar pentru Statele Unite)

Art Performance

KMFDM s-a înfiinţat la Paris, mai mult în ideea de a susţine Spectacole artistice. În 29 februarie 1984,

Sacha Konietzko a colaborat cu pictorul Udo Sturm la un spectacol pentru deschiderea unei expoziţii de artişti europeni debutanţi la Grand Palais. Sturm cânta la un sitentizator şi Konietzko alterna sunetul pe cinci chitări bas amplificate, în timp ce patru mineri polonezi băteau cu ciocanele în fundaţia de la Grand Palais.

Zoom. nUME din gLUME

KMFDM este un acronim care se traduce printr-o frază non-sens din limba germană, Kein Mehrheit Für Die Mitleid, care se traduce nici o majoritate pentru milă, dar care a fost interpretată de mulţi ca fiind nici o milă pentru majoritate. Se consideră că Sacha Konietzko a botezat proiectul, tăind cuvinte din ziar şi combinându-le aleatoriu până a găsit o formulă care i-a plăcut. Iniţial se folosea numele întreg. Se speculează că englezul trupei, Raymond Watts, avea probleme cu pronunţia în limba germană. Astfel, el a venit cu ideea prescurtării cu iniţialele.

În piesa Megalomaniac, Konietzko inversează cele două cuvinte cu M, pentru a-i enerva pe cei care speculau că asta ar fi ordinea corectă a cuvintelor.

Alături de Nitzer Ebb, Ministry şi Skinny Puppy, KMFDM face parte din grupul de trupe care a introdus muzica industrială în topuri.

Pornită ca un proiect de spectacol artistic, s-au folosit diverse surse de zgomot în trecut pentru a crea muzica (precum aspiratorul), se ardeau paturi şi se aruncau televizoare în aer. Ritmurile de bază erau compuse pe sintetizatoare şi maşini de ritm, folosind riffuri puternice de chitări metalice.

Sacha Konietzko consideră T.Rex, David Bowie şi Frank Zappa sursele majore de inspiraţie de la începutul proiectului.

De la început, mesajul socio-politic defineşte muzica celor de la KMFDM. Se cere anihilarea terorismului, a violenţei, opresiunii, cenzurii şi a războiului. Multe dintre lucrările lor folosesc secvenţe din buletine de ştiri, discursuri ale unor personalităţi politice din prezent şi din trecut.

Raymond Watts adaugă la amprenta muzicală a proiectului prin versuri macabre, solistici guturale şi aranjamente grele de chitară – elementele cheie din proiectul lui solo, Pig.

Istoria.

Udo Sturm nu era pasionat la fel de mult de muzică, astfel că Sacha Konietzko a ajuns să colaboreze cu bateristul Nicklaus Schandelmaier şi Raymond Watts, patronul unui studio de înregistrări din Hamburg. Acest trio muzical a fost botezat En Esch.

Primul Hit. KMFDM. Split

Aidan Brute! Hughes le proiectează majoritatea coperţilor de albume după ce se cunosc în Anglia în 1987. Designul coperţii de album Nihil (1995) a fost concepută de Francesca Sundsten, soţia bateristului Bill Rieflin.

Don’t Blow Your Top (1988) este primul album cu distribuţie asigurată în Statele Unite, iar acesta reprezintă totodată momentul despărţirii de Raymond Watts, care înfiinţează alt proiect, numit Pig.

Pentru al patrulea album, UAIOE, KMFDM începe un turneu în State, alături de Ministry, în decembrie 1989. Al cincelea album este ultimul înregistrat în Europa. Acesta reprezintă momentul în care Svetlana Ambrosius (Günter Schulz) vine în formaţie pe post de chitarist.

În primul turneu în Statele Unite (1989–1990), artiştii şi tehnicienii au început să inventeze înţelesuri în limba engleză pentru a defini KMFDM şi pentru a lua peste picior jurnaliştii americani care nu cunoşteau limba germană. După lansarea albumului Angst, casa de discuri a lansat un concurs, fără consimţământul artistului, prin care fanii americani au fost provocaţi să vină cu cel puţin 1.001 de înţelesuri ale acronimului. DJii Kinslow and Smith de la un post de radio dintr-un campus din Florida, WKGC, au câştigat concursul, aducând peste 1.200 de traduceri pentru KMFDM.

Când s-a lansat albumul Naïve (1990), editorul lui Karl Orff a ameninţat formaţia cu proces pentru folosirea ilegală a unei secvenţe de note din piesa O Fortuna pentru Liebeslied (Karl Orff decedase în 1982, dar drepturile de autor rămân valabile şi se contabilizează încă 75 de ani de la momentul trecerii în nefiinţă a artistului). Albumul a fost retras în 1993, iar în 1994 s-a scos o nouă versiune a albumului, în care piesa respectivă a fost modificată. Astfel, prima ediţie a albumului a devenit foarte căutată în rândul fanilor.

În 1991, proiectul se mută la Chicago, în Statele Unite. KMFDM devine parte integrată a scenei muzicale industriale de aici, alături de alte nume sonore ale epocii, Ministry şi Front 242.

Succes comercial pentru proiectul necomercial

1993. KMFDM au ajuns pe canalele media comerciale cu piesa A Drug Against War, compus ca manifest anti-MTV şi anti-comerţ. MTV a difuzat A Drug Against War şi a fost inclus ulterior într-un episod Beavis and Butt-head.

KMFDM A Drug Against War

1995. Piesa Juke Joint Jezebel ajunge pe locul 10 în clasamentul pieselor din SUA şi este cumpărat în aproape 2 milioane de exemplare.

Dintre albume, cel mai de succes este Xtort (1996), unde din cauza dificultăţilor cu diverse plecări neaşteptate şi schimbări de componenţă, Sacha Konietzko a optat să colaboreze punctual cu mai mulţi artişti din scena industrială a momentului, printre care Chris Connelly şi F.M. Einheit. Xtort este singurul album înregistrat în US TOP 100 ALBUMS (ajungând pe locul 92 cu peste 200.000 de exemplare vândute).

Între 1999 şi 2002, tocmai în perioada în care muzica rock industrială îşi atinsese apogeul, KMFDM este proiectul solo al lui Sacha Konietzko.

Titlul albumului Adios trebuia să reprezinte despărţirea trupei de casa de discuri Wax Trax – dar a devenit simbolică pentru destrămarea trupei aşa cum a cunoscut-o lumea până în acel punct. Datorită tensiunilor şi a viziunilor diferite asupra muzicii, Guenter Schulz şi En Esch discută la telefon şi se hotăresc să renunţe cu totul la proiectul lui Sacha Konietzko. Adios este lansată la trei luni după acea discuţie.

Schulz cu Esch înfiinţează trupa Slick Idiot, iar Sacha Konietzko cu Tim Skold au continuat sub numele MDFMK (acronimul inversat) alături de solista Lucia Cifarelli. MDFMK a lansat un singur album şi a avut turnee în SUA şi Japonia.

Formaţia KMFDM reapare pe scenă după 2002, când Tim Skold şi Lucia Cifarelli se alătură proiectului. Bill Rieflin cu Raymond Watts se întorc în formulă la insistenţele publicului. Pe rând, Jules Hodgson, Andy Selway, şi Steve White se mută de la Pig la KMFDM în cursul aceluiaşi an.

KMFDM este foarte deschisă publicului, folosind căile virtuale de comunicare de la revenirea lor pe scenă, pe lângă ocaziile de semnat autografe şi ocaziile de povestit cu fanii înainte şi după spectacole.

Campaniile de comunicare cu publicul poartă diverse nume de operaţiuni, precum Horde în 2002 (prin concurs prin internet, fanii câştigau accesul în culise), Fankam în 2004 (un fan din sală primea o cameră de filmare cu care avea voie să se plimbe în culise şi pe scenă să filmeze artiştii şi concertul; secvenţe de la diverse spectacole au fost folosite pentru realizarea DVD-ului care comemora 20 de ani de activitate a formaţiei), FanPhone în 2007 (fanii fiind invitatţi să lase mesaje înregistrate pe o linie specială de telefon, aceste mesaje fiind editate şi folosite pentru realizarea piesei Superpower de pe albumul Tohuvabohu).

În 2004 KMFDM face primul turneu mondial care depăşeşte graniţele Europei, Japoniei şi a Americii de nord. Cu ocazia turneului aniversar de 20 de ani, KMFDM susţine recitaluri pentru prima dată în Australia, Rusia şi Canada.

În 2006, casa de discuri Metropolis Records a cumpărat toate drepturile pentru catalogul integral al albumelor KMFDM de la Wax Trax! Toată discografia a fost re-editată şi lansată între septembrie 2006 şi mai 2007.

În 2007 Sacha Konietzko şi Lucia Cifarelli se mută înapoi la Hamburg. Restul formaţiei activează din SUA. Ultimele patru materiale discografice au ajuns pe primele 10 locuri ale clasamentului de albume Billboard Dance/Electronic Albums Chart.

Componenţa actuală

  • Sascha Konietzko (sintetizator)
  • Lucia Cifarelli (solista vocală)
  • Jules Hodgson (chitară solo)
  • Andy Selway (chitară bass)
  • Steve White (baterie)

În trecut, s-a colaborat cu

  • Mark Durante (chitară ritm)
  • En Esch (sintetizator)
  • Bill Rieflin (baterie)
  • Günter Schulz (chitară solo)
  • Tim Skold (multi-instrumentist)
  • Raymond Watts (sintetizator)

Discografie

  • Opium (1984)
  • What Do You Know, Deutschland? (1986)
  • Don’t Blow Your Top (1988)
  • UAIOE (1989)
  • Naïve (1990)
  • Money (1992)
  • Angst (1993)
  • Nihil (1995)
  • Xtort (1996)
  • Symbols (cinci simboluri, 1997)
  • Adios (1999)
  • Attak (2002)
  • WWIII (2003)
  • Hau Ruck (2005)
  • Tohuvabohu (2007)
  • Skold vs. KMFDM (2009)
  • Blitz (2009)

Aproape toate albumele lansate de KMFDM poartă nume compuse din 5 caractere.

Doar albumul Hau Ruck nu respectă această tradiţie. Următorul, Tohuvabohu, conţine 5 silabe. Al doilea titlu de album este compus din cinci cuvinte.

http://kmfdm.net/index.php

Instigare la violenţă

Formaţia a fost în centrul atenţiei media după două acte de violenţă extremă în care criminalii au declarat că ascultau muzica KMFDM.

În prima, 12 elevi şi o profesoară au fost ucişi, iar alte 21 de persoane au fost rănite în masacrul de la Columbine High School din statul american Colorado, în 20 aprilie, 1999. Au fost descoperite ulterior, pe websaitul unuia dintre criminali, Eric Harris (ajutat de Dylan Klebold), versurile pieselor Anarchy, Power, Son of a Gun, Stray Bullet şi Waste. Data a coincis cu data lansării albumului Adios, şi cu ziua de naştere al lui Adolf Hitler.

Sascha Konietzko a declarat a doua zi:

First and foremost, KMFDM would like to express their deep and heartfelt sympathy for the parents, families and friends of the murdered and injured children in Littleton. We are sick and appalled, as is the rest of the nation, by what took place in Colorado yesterday.

KMFDM are an art form — not a political party. From the beginning, our music has been a statement against war, oppression, fascism and violence against others. While some of the former band members are German as reported in the media, none of us condone any Nazi beliefs whatsoever.

În Finlanda, două evenimente asemănătoare au avut loc în 2007 şi 2008. Ambii criminali erau fani ai formaţiei KMFDM.

Sascha Konietzko a declarat că aceşti ucigaşi au dorit să copieze evemimentele din Colorado cu intenţia de a deveni vedete, fiind în atenţia mass mediei locale după incidente.

KMFDM. Dogma

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: