Click. RECENZIE. ARTmania. Ziua II. Sirenia. Dark Tranquillity. Serj Tankian. 14.08.2010

Astăzi, scriu despre a doua zi de Festival, sâmbătă 14 august.

ARTmania. Ziua II

Sirenia

!!!

Sirenia. Auzisem de fomație în perioada în care ascultam mai frecvent Tristania. Nu mă omorâsem după formație, la fel ca și cu Swallow The Sun, unde piața este inuntadă de trupe asemănătoare. Surpriza a fost foarte plăcută când am văzut puhoiul de lume adunat pentru Sirenia. These people got the picture, au înțeles că nu este o formație de deschidere și au venit să se bucure de show. Aici se putea distinge diversitatea rockerilor, și așa puțini câți sunt ei de toți – au ieșit goth-eri din casă, îmbracați care mai de care mai interesant și eyecatching. Tot timpul mi-au placut ținutele de genul dar nu cred că o să am curajul lor să port aşa ceva. Multă lume domnule, pot să fiu optimist să zic ca au fost aproape de trei ori mai multe persoane decât la Swallow The Sun. Mie unul mi s-au părut foarte plictisiți cei de la Sirenia, să fii fost căldura de vina, nu știu. Lumea de lânga scenă a fost mai mult decât primitoare. S-a făcut headbanging, s-a cântat, a fost câte puțin din fiecare. Do not get me wrong., formația sună foarte bine live, dar se pare că nu a reușit să impresioneze pe toată lumea, cauza să fie faptul că piața e supra saturată de formații cu domnișoare la voce iar asta să mă determine că nu mai sunt ascultător de astfel de muzică. Shame on me. Per total un show frumos, dar cum ziceam, mi-ar fi placut mai multă mișcare din partea celor de la Sirenia.

ARTmania. Ziua II

Dark Tranquillity

!!!!!

Dark Tranquillity, încet – încet – intrăm iarăși în zona de trupe geniale care trebe văzute într-o viață. De unde să încep. În primul rând sunetul a fost impecabil. Au avut un setlist perfect, albumele vechi care sunt de referinţă pentru urechea fiecărui ascultător de doom / melodic death. Cum să spun, nu se poate să spui metal fără să nu te gândești și la trupeții de la Dark Tranquillity. Show – dacă se poate numi așa – a fost incredibil de la prima piesă până la ultima. Mikael a fost tot concertul cu zâmbetul pe buze, se vedea pe figura lui că nu se aștepta să găsească un public care să îi cânte toate piesele, să strige la fiecare moment de liniște, să facă Piața Mare din Sibiu să fiarbă ca o oală sub presiune. Mikael și-a cerut de nenumărate ori scuze, exagerat de multe ori, că nu au venit pe la noi mai repde, deși cântă de 20 de ani. Păi noi cu ce suntem de vină, că doar nu am închis ușa. Îmi povestise un amic care nu a reușit să mai intre – motiv necunoscut – cum un domn mai în vârstă, trecând pe lângă scenă, și-a pus mâna la cap, a stat un pic pe gânduri și după ce a dat o flegmă sănătoasă, a plecat zicând un cuvânt: Satana. Eu unul m-am amuzat copios.

Dar să revenim.

Cu fiecare minut Dark Tranquillity ridica ştacheta tot mai sus …cum să dobori așa o performanță? Era aproape imposibil. După un show minunat, plin de muzică bună, atmosferă incendiară, multe scuze – din partea lui Mikael – și regrete din partea auditorului – care mai dorea o porție – show-ul s-a încheiat. Lumea a fugit să mai cumpere o bere să mai aranjeze o frizură la baie. Profitând de moment, m-am strecurat cât de în fața s-a putut. Pentru că urma…

ARTmania. Ziua II

Serj Tankian

!!!!!

Serj Tankian iși face apariția pe scenă tot cu o formație și un bonus de un octet de viori – toți opt intrumentiștii au fost români, foarte frumos gest din partea lui Serj Tankian – . Publicul era pregătit. Și începe, tot ce pot să spun e că showul a fost atât de bun și lumea era atât de aproape de Serj Tankian în momentele respective, încât comunicarea care a ieșit de acolo a atins cote extraterestre. Cu toții am auzit de System Of A Down. Uite că Serj Tankian a avut curajul să pornească un proiect solo cu tentă foarte politică, dar se pare că fanii “adevărați” nu prea au apreciat gestul, și mi se pare ciudat mai ales ca albumul este după părerea mea unul dintre cele mai bune albume scoase vreodată.

Revenind la concert.

Dacă careva dintre voi a văzut concertul live cu filarmonica din Auckland, cu alte cuvinte varianta simfonică a albumului Elect The Dead, va vedea acolo un Serj Tankian plin de gesturi foarte ciudate, mult mai ciudate decât cele din System Of A Down. Well, aici am avut șansa să văd un Serj Tankian dezlănțuit …minunat este cuvântul care îmi vine in minte. Ne-a spus cât de mult îi aduce aminte România de Armenia… Cum e prima oară când cineva îi pronunță numele atât de corect. Fiecare piesă din setlist a fost anunțată de un mic speach, fie el politic, fie el funny, de genul its all about disco pentru piesa Derserving de pe albumul care urmează să fie lansat. Sunt atât de multe de spus și atât de greu de transpus în cuvinte. Să fii fost cel mai bun concert al serii? Of course it was. Cel mai bun din festival? Nu încape vorbă.

La final tragem concluziile de rigoare. ARTmania a reușit să ne ofere încă un weekend plin de muzică incredibilă. Am doar cuvinte de laudă legate de organizare. La mai multe și la mai mare. Sper la cât mai multe concerte în general. Sibiul a demonstrat din nou că nu doar în București se pot ține concerte.

What a weekend!

Autor: Sir Olaf Pol