Click. RECENZIE. Iron Maiden. Cargo. CLUJ. 15.08.2010

Aşteptasem acest concert mai mult decât oricare alt concert din acest an. Este un vis devenit realitate pentru majoritatea rockerilor care gustă în contiunare un heavy foarte bine lucrat, dar şi un eveniment frumos pentru Cluj care a arătat că poate să organizeze un eveniment de gen. Nu vreau să mă leg de organizare pentru că ştim cu toţii cum e pe la noi cand e vorba de aşa mult popor. Poţi să pui 1.000 de buzi ecologice că tot se vor găsi oameni care să execute operaţiunea – pipi – lângă acestea. Ca să închei cu treburile legate de organizare, a fost mult mai bine decât mă aşteptam.

Ce nu mi-a plăcut a fost chestiunea cu brăţările. Cred că fiecărui spectator i-ar fi plăcut una ca amintire, mai ales că merch-ul a fost cel mai scump care l-am văzut vreodată. Eu m-am înghesuit şi la coada pentru zona A, am vrut loc mai bun şi brăţară. A meritat? Of course!! Dacă era după mine dădeam şi la zona B brăţară. De exemplu zona B să primească brăţări argintii sau negre, şi la zona A dădeai aurii sau galbene, dacă tot s-a vrut ceva inedit. Şi gata cu chestiuniile legate de non-muzică.

Cargo

!!

Trupa de deschidere a fost, Cargo. Am impresia că pentru Cargo a fost cel mai bun concert care au să îl susţină în viaţa lor artistică, nu neaparat că au cântat strălucit, mă refer strict la publicul spectator. Cargo nu m-au atins într-un mod plăcut niciodată. Cântă acelaşi rock liniar fară nimic spectaculos. Să ne aducem aminte că ultimul album a fost Spiritus Sanctus din 2003 – nu punem la socoteală Best Of Cargo din 2007 – Nu am văzut energie de loc, au stat ca nişte statui tot concertul. Show-ul a fost destul de mediocru. Publicul a cântat cu formaţia majoritatea pieselor, ceea ce m-a bucurat. Am observat doua persoane care tot concertul au stat cu spatele la scenă ţinând fiecare o foaie de hârtie pe care scria Kempes. Chestiunea asta a fost cea mai amuzantă şi stupidă chestie care am văzut-o la un concert. Înţeleg că nu vă mai place Cargo fără Kempes, dacă omul a hotărât să se facă zugrav, asta e. Dar ce manifest e ăsta, şi mai ales cu două persoane, care de pe scenă nu se vedeau – poate doar cu binoclu – că sunt doi copii trişti în colţ. PENIBIL. Dacă făceaţi o mişcare masivă cu un comunicat pe net şi s-ar fii adunat mai multă lume … pentru că mai mult ca sigur sunt destui care îl vor pe Kempes din nou la voce – atunci acest manifest era ceva interesant, dar aşa, cu două persoane – e doar o copilărie. Prestaţia Cargo cum spuneam a fost una mediocră. Per total au făcut un show mai bun decât m-aş fi aşteptat, dar consider că ar trebui să le fie recunoscători publicului care au făcut mult mai mult show decât ei.

Iron Maiden

!!!!!!

Şi vine rândul celor de la Iron Maiden, o formaţie care a crescut 3 generaţii de rockeri cu muzica lor, care nu s-a pliat după gusturile consumatorilor ci au impus stilul lor propriu pe piaţă. Este ceva incredibil să vezi de la copil la bunic adunați la un asemenea concert. Nu stiu dacă trebe menţionată atmosfera, cred că e de la sine înţeles că “bătrâneii” de la Maiden fac un show impecabil, toţi am văzut la viaţa noastră un videoclip live cu ei, ei bine – când a început concertul, după două secunde, Bruce Dickinson – la 52 de ani – era deja tot ud de la cele un milion de ture care le-a dat în jurul scenei. De unde atâta energie pentru o formaţie cu o medie de vârstă de 53 de ani? Am rămas hipnotizat, aplaudând, strigând şi repetitiv îmi puneam mâna în cap din simplul fapt că a fost un vis devenit realitate să văd Iron Maidenda, deşi au mai fost de două ori la noi, am ratat ambele concerte, yes, shame on me – Cum se poate ca o trupă care cântă de o eternitate să aiba în continuare aceeași poftă pe scenă ca la început. Sunt multe explicații dar nu vreau să stric momentul de aceea o să numim acest efect magie. Recitalul nu a ocolit nicio zonă demografică de la piese vechi arhicunoscute – Fear Of The Dark, Hallowed Be Thy Name, Iron Maiden care este din anul 1980 !!! – până la piesele mai noi cu care au crescut ultimile generații de rockeri de pe albumele Dance Of Death, Brave New World, A Matter Of Life And Death și nu au uitat să includă o piesă de pe ultimul album apărut acum o săptămână The Final Frontier – care oricum este numele turneului mondial – cu piesa El Dorado. Concertul a fost tot ce puteam să îmi doresc and more. Glume, show, atmosferă și publicul … Doamne ce public frumos a fost la Iron Maiden. S-a cântat fiecare piesă cu trupa – mai puțin El Dorado pentru că era probabil prea nouă – Au fost atâtea momente culminante de-a lungul concertului încât nu vreau să pierd timpul cu enumeratul lor. Bine hai două … apariția lui Eddie pe piesa Iron Maiden, și apariția creaturii demonice pe piesa The Number Of The Beast. Was it the best concert Cluj has seen so far? O my god yes. Am reușit să arătăm că putem să aducem din ce în ce mai multe trupe mari în țara noastră. A fost anul cu cele mai multe concerte și am impresia că este doar începutul. Vreau să le mulțumesc celor de la Iron Maiden pentru concertul minunat și publicului pentru că au reușit să ofere acel + care lipsea din +10.

Autor: Sir Olaf Pol