Click. SCENA LOCALĂ. Boston. MA (SUA. 1980-1990)

Pentru un exemplu de scenă locală, am căutat formaţiile de oarecare succes internaţional care s-au lansat în cluburile oraşului Boston (din statul american Massachussetts) la jumătatea anilor 80.

Throwing Muses.

Kristin Hersch

Formată în 1987 la Newport, Rhode Island, formaţia se mută în metropola cea mai apropiată, şi ajunge să cânte în reţeaua de saloane acustice deţinute de Gary Smith la Boston. Tonya Donnely şi Kristin Hersch pun bazele trupei; cea din urmă se cuplează cu Charles Thompson … care poartă numele de scenă Black Francis, şi cântă cu Pixies. Formaţia e semnată la 4AD.

Prin 1992, Kristin Hersch începe cariera solo.

http://www.kristinhersh.com/

Pixies.

Frank Black

1986 – 1993, se reuneşte după 2004. Este semnată iniţial la 4AD. Frank Black a declarat despărţirea trupei fără să anunţe restul trupei, într-un interviu la BBC 5. De fapt, membri se adună din diverse state, precum Ohio, California, toţi fiind studenţi la University of Mass.

http://www.pixiesmusic.com/

Breeders

Trupa este înfiinţată în 1998 de Kim Deal de la Pixies şi Tonya Donnely de la Throwing Muses. Semnaţi la 4AD, au scos un nou material în 2008, deşi trupa se destramă după ce sora lui Kim, Kelley Deal, o ia razna cu drogurile prin 1995.

http://www.breedersdigest.net/

Lemonheads


Evan Griffith Dando este singurul membru constant în trupa cu care a pornit la drum în 1983. Activitatea înregistrată din 1986 până în 1997. Trupa înregistrează albume decente după plecarea celui de al doilea compozitor şi solist al trupei, Ben Deily, în 1989.

http://www.thelemonheads.net/

Dinosaur Jr

Perioada iniţială de activitate durează din 1984 până în 1997. Trupa revine pe scenă după 2005. Chitaristul J. Mascis este singurul component constant. Trupa este foarte zgomotoasă, fiind semnată la Sire Records după 1990.

http://www.dinosaurjr.com/

Sebadoh

Pionierii genului Lo-Fi, cu albume înregistrate într-adins pe mixere cu doar patru căi, Sebadoh este semnată şi la Sub Pop, casa de discuri care a lansat Nirvana. Basistul Lou Barlow cânta la bas în Dinosaur Jr. şi se retrage de acolo, fiind intimidat de talentul componistic al chitaristului J. Mascis.

http://www.sebadoh.com/

Gigolo Aunts

Veniţi la Boston din statul New York, trupa se numeşte iniţial Sniper (1979 – 1986). În 1994, ajunge semnată la RCA Records. Prin 2000, echipa de compozitori principali se mută la Los Angeles scrie scenarii de filme şi seriale TV (precum Game On). Trupeţii se mai întâlnesc o dată în studio să înregistreze ultimul album (Pacific Ocean Blues) în 2002.

http://www.myspace.com/gigoloaunts1

Buffalo Tom

Solistul, chitarist, J Mascis, de la Dinosaur Jr. a fost implicat în producţia primelor două albume ale formaţiei. Trupa este un power trio, care ajunge semnată la Beggars Banquet, RCA şi East West şi compune muzică pentru seriale TV înainte de a se destrăma în 2000. Trioul revine prin 2007 cu un album şi un turneu de promovare, iar în 2010 se lucrează în studio la un nou material.

http://www.buffalotom.com/

Blake Babies.

Juliana Hatfield

Blake Babies este formată dintr-un grup de studenţi la Harvard. Având ca invitat special poetul Allen Ginsberg la unul din seminarii, artiştii îşi ridică mâna în clasă şi îl roagă să le dea o idee de nume pentru formaţie. Muzica este foarte melodioasă, fiind mai mult pop decât rock. Solista Juliana Hatfield şi bateristul John Strohm au o relaţie mai mult decât colegială. La un moment dat existau zvonuri despre o aventură între Juliana Hatfield şi Evan Dando de la Lemonheads. Trupa semnată la Mammoth se destramă în 1990, iar chitarista/compozitoare/solistă îşi începe cariera solo în 1992, cu sprijinul celor de la Atlantic Records.

A fost vorba de o explozie de trupe la Boston. Toate promovau muzica punk-rock (indie) alternativă. Toate au ajuns să fie semnate la diverse case de discuri.

În Statele Unite există două poluri de influenţă în domeniul muzicii:

New York City şi Los Angeles.

Însă, scenele locale sunt sprijinite de infrastructura locală a fiecărui oraş-metropolă. Exemplul cu Boston ar putea fi la fel de valabil pentru Cluj, Iaşi, Timişoara … dacă ar exista mai multă deschidere din partea organizatorilor pe plan local şi un efort minim de susţinere din partea firmelor locale pentru activitatea scenei culturale locale, unde ar trebui să îşi cultive potenţialii clienţi.

Comments
One Response to “Click. SCENA LOCALĂ. Boston. MA (SUA. 1980-1990)”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. Death Row Diner…

    Mi-a placut articolul si de aceea am adaugat o legatura pe blogul meu…



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: