Click. RECENZIE. Perfect Zero for Infinity. CLUJ. Booha Bar. 2.10.2010

Perfect Zero for Infinity

!!!!!

sâmbătă 2 octombrie

Booha Bar

23.00

Cu întârzierea de rigoare faţă de ora trecută pe afişe (serios, de ce mai trec unii ora de începere pe afişele de club, dacă tot nu se respectă?) a urcat formaţia din deschidere pe scenă. “Scenă” este un cuvânt cam pretenţios aici, având în vedere faptul că artiştii cântă la acelaşi nivel cu publicul.

Organizatorul m-a luat la o parte să-mi explice că atunci când se lansează un album sau este un eveniment mai deosebit, capul de afiş invită o formaţie în deschidere, iar acesta se numeşte Special Guest (adică, invitat special)…

Astfel a început concertul cu trupa de deschidere cu o oră întârziere … şi aşa cum se întâmplă mereu, după ce începe concertul, vine şi lumea. Organizatorii chiar nu pricep că publicul de la cămine se anunţă prin sms-uri când începe, şi stau şi aşteaptă să mai vină plătitori de bilet, înloc să-i dea drumul la timp … Clubul a fost iarăşi arhi-plin. Aici fac o paranteză să subliniez faptul că eu consider că a sosit vremea ca Booha Bar să se extindă într-un spaţiu mai mare, sau să se scumpească biletele cu număr limitat de intrări la concerte.

Să purcedem însă cu cronica de concert al celor de la Perfect Zero for Infinity, veniţi de la Bucureşti, şi despre care am înţeles că s-au lansat de aproape jumătate de an la Bucureşti. Formula nu este una necunoscută, aici fiind vorba de solistul de la EMIL, alături de o bună parte a trupei Pistol cu Capse şi unul din chitariştii de la The Chesters.

Vocea inconfudabilă al lui Sorin (aka Jean de la EMIL) îşi pune amprenta pe muzica trupei – şi acum înţeleg perfect clauza contractelor la casele majore de discuri, prin care nu se permite ca solistul unei formaţii să se lanseze în paralel cu mai multe proiecte.

Vlad s-a prezentat în tricoul pozei de prezentare de pe MySpace, pe care scrie A Day To Remember.

În cazul nostru este vorba de An Evening to Remember. Am fost plăcut surprins de artiştii din Bucureşti, chiar dacă am avut impresia că ascultam un fel de EMIL care sunt sigur că ar fi sunat aşa dacă se înfiinţa la Cluj. Se cântă pe două voci, Vlad fiind hardcorist metalic şi Sorin asigurând nota melodică, alternativă. Spre deosebire de EMIL, Sorin cântă aici în engleză.

Trupa s-a prezentat dinamic, şi au fost momente în care cei trei chitarişti din prima linie se sincronizau la pogo pe ritmul riffurilor. Recitalul (care a trecut cam repede) nu a fost deloc monoton. Singura problemă care o văd la acest proiect va fi momentul în care se decide să scoată un material de studio, deoarece piesele împrumută o grămadă de influenţe din rockul anilor 90, de la grunge la hardcore. Soundul este foarte american. Consider că trebuie să se caute o amprentă specific formaţiei, dacă acest proiect înseamnă mai mult decât un motiv de a petrece o seară din weekend pe o scenă de club. Fondul este foarte bun, se simte faptul că muzicienii au o experienţă în spate, iar debutul la Cluj a fost prea reuşit pentru formaţia care a invitat-o ca Special Guest.

Citiţi cronica concertului Schlitz mâine la CZB.

CLICK AICI PENTRU FOTODOCUMENTAR