Click. RECENZIE. Schlitz. Booha Bar. CLUJ. 2.10.2010

Schlitz

!!!!

sâmbătă 2 octombrie

Booha Bar

0.10

The Schlitz emană o energie crudă, constantă în timp, de punk rock în stil american. Spre deosebire de multe alte formaţii alternative sau indie, au ajuns la punctul unde nu doar s-au gândit să scoată un demo, dar lansează un EP cu şase piese, iar prin intermediul amicului lor, Yuri (bine că nu Laika), coborât în public cu racheta (de carton) pe spate, l-au distribuit gratis celor prezenţi la concert în club … şmecheră treabă … gândeşte-te: nu au dat CD-ul oricui a trecut pragul şi a plătit biletul. Omul (îmbrăcat super-straniu, ca să nu îl poţi ocoli cu vederea) se plimba printre oamenii aflaţi în sala de concert (surprise! Booha Bar mai are o încăpere cu canapele în spate şi o terasă … şi asta nu include buda unisex!) – deci, cine a plătit biletul doar ca să stea pe terasă la o bere cu prietenii, sau care nu era prezent în sală să îl tragă de aripă pe Yuri, nu primea CD. Această acţiune (super-bine gândită) a fost ca un fel de precauţie din partea artistului ca materialul să ajungă efectiv la cei care într-adevăr şi-l doresc.

The Schlitz emană o energie crudă, constantă în timp, de punk rock în stil american. Din păcate, în seara asta totul suna foarte mecanic, chiar dacă băieţii se mişcau, făceau poante, şi erau la fel de dinamici ca în trecut … cât le permitea spaţiul. Poate că nu erau obişnuiţi cu costumaţia – poate aveau emoţii datorită importanţei evenimentului pentru istoria proiectului lor… Poate mi s-a părut doar mie.

Per ansamblu, acest set de club a devenit monoton prea repede pentru urechile mele.

Pe lângă termenul de comparaţie al altor concerte Schlitz la care am participat, în diverse condiţii şi locaţii din oraş, a mai fost problema trupei alese pentru deschidere. Invitatul special de la Bucureşti avea două perechi de coaie în plus faţă de clujenii noştri în seara asta. Pornirea a fost întârziată şi chiar dacă pauza dintre formaţii a fost mai lungă (pentru schimbul accesoriilor la tobe, recablare, reacordaj, schimbarea în vestimentaţia de scenă), muzica celor de la Perfect Zero for Infinity a fost mult prea tare pentru a fi cântată în deschidere la Schlitz în seara asta mult prea imprtantă pentru ei. Este o părere personală. Sunt sigur că majoritatea nu a avut aceeaşi senzaţie. Eu aş fi ales o trupă mai benignă, mai soft ca stil în deschidere. A fost ghinion. A fost conjunctura situaţiei. Nu e uşor să potriveşti toţi parametri când organizezi un eveniment special.

Per ansamblu, totul a fost bine organizat şi ambele formaţii au cântat foarte bine, şi sunetul a fost foarte bun … dar trupa de deschidere a depăşit capul de afiş ca putere şi efect, având un stil mai agresiv şi un repertoriu mai dinamic.

CLICK AICI PENTRU FOTODOCUMENTAR