Click. RECENZIE. Don Vito. Cluj. 1.10.2010

Don Vito (DE)

!!!!!

vineri 1 octombrie

La Gazette. Cluj

Capul de afiş la evenimentul de muzică experimentală oferit de BHCB şi TBA Crew vineri seara la Cluj a fost Don Vito. Trioul de noise-rock industrial din Leipzig, Germania a dansat şi a oferit un spectacol deosebit în jurul focului.

Nota mai mare faţă de Hexenbrutal (citiţi cronica lor dând click aici) reflectă organizarea notelor şi a momentelor de improvizaţie, reflectată prin alcătuirea unui playlist şi sincronizarea artiştilor la ţipat în momentele care cereau acest lucru din bucăţile de zgomot, riffuri, bătăi şi microfonii voit provocate. La Hexenbrutal nu putem fi siguri că ceea ce făceau ei era pregătit în vreun fel în vreo sală de repetiţie. La CZB dorim să promovăm experimentul, dar nu în sensul momentului artistic ad hoc.

Don Vito face show şi are coi. Este imposibil de exprimat în cuvinte forţa energiei emanate din spaţiul de câţiva metri pătraţi ai clubului La Gazette (un spaţiu perfect pentru acest gen de concert). Mă uitam la artişti (care la un moment dat împrumutaseră una din chitări publicului aflat în primul rând), şi mă gândeam la filmările cu Throbbing Gristle pe YouTube şi mi-am dat seama că mă aflam la primul meu concert industrial, în adevăratul sens al cuvântului folosit pentru a defini acest gen muzical, inventat acum 30 de ani în Anglia.

A fost al doilea concert la Cluj pentru Don Vito, care acum se află în turneu în Europa de Est şi Balcani (traseul purtându-i până în capitala culturală europeană din Istanbul) …şi sper să se mai întoarcă pe la noi. Am cumpărat un CD cu 8 lei, unul dintre ultimele 200 ce le mai au din tirajul total de 1.000 de bucăţi, fabricat în China. Data viitoare o să vreau să-mi iau unul din tricourile super-haioase imprimate cu sloganul Don Vito Loves You.

Formaţiile care se consideră că promovează muzică Underground în România anului 2010 ar putea săpa tuneluri şi încăperi întregi în piatra aflată la un kilometru adâncime, sub scenele cluburilor din subsolurile urbane unde se urcă pe scenă, şi tot ar fi prea departe de adevăratul sens al notelor Underground la care am fost martori în această seară.

CLICK AICI PENTRU FOTODOCUMENTAR