Click. RECENZIE FILM. Morgen. RO 2010

Morgen

(România, 2010)

!!!!!

Regizor: Marian Crişan

Casa de film: Mandragora

Eu nu sunt fan al filmelor româneşti.

M-am dus la film, că trebuia să merg pentru slujbă (lucrez pentru ghidul de timp liber Zile şi Nopţi de Cluj). Trebuia să fac şi interviu cu regizorul.

M-am aşezat în sală şi am început cu jumătate de inimă să mă uit la ceas şi mă gândeam la faptul că filmul durează două ore … şi trebuia să ajung la lansarea de EP Schlitz, în Booha Bar…

Citisem pe un websait de cinema românesc faptul că filmul este considerat a fi Dramă.

În primele minute, se petrece o fază tipică pentru zona noastră geografică – foarte stupidă – foarte realistă. Filmul m-a prins din acel moment.

Deşi acţiunea se petrece de multe ori (am impresia că voit) cu încetinitorul – şi multe cadre sunt (mă gândesc că voit) mişcate (ceea ce poate fi deranjant pentru unii), am râs aproape constant la o grămadă de faze balcanice şi elemente specifice vieţii de la ţară încadrate la fix în film.

După super-saturaţia filmelor cu blocuri, cartiere şi accente de Bucureşti (probabil un motiv principal pentru care nu urmăresc îndeaproape evoluţia cinematografiei autohtone), m-am simţit ca lovit de un vânt polar prin modul în care regizorul a lucrat acest film în Ardeal folosind în roluri principale un actor de la Teatrul Maghiar din Cluj (András Hatházi), un actor Kurd din Turcia (Yilmaz Yalcin, care nu cunoaşte nicio limbă străină) şi o Basarabeancă (Elvira Rîmbu).

Morgen a primit premiul Juriului la Festivalul de film de la Locarno (Elveţia) 2010

http://www.morgen.ro/


Lasă un răspuns

