Click. RECENZIE FILM. Anim’est 2010. Iluzionistul

Iluzionistul

!!!!!

Iluzionistul este una din marile premiere aduse anul acesta la editia Anim’est Cluj. Filmul este o productie franceza/britanica (regie – Sylvain Chomet, scenariu – Jacques Tati) despre un batran iluzionist ce-si petrece viata pe drumuri cu acelasi spectacol, in Marea Britanie. Iluzionistul este de fapt personajul care isi vede intreaga slujba disponibilizata de inceputurile tehnologiei si entertainmentului (TV). Si intr-adevar este o poveste nostalgica, franceza, iti aduce aminte, precum inca face bunicul tau, ca erau vremuri in care entertainmentul se facea fata in fata, de oameni care aveau talent si pasiune pentru spectacol. Ca si realizare, urmareste o oarecare linie cunoscuta de noi prin Disney, dar are o anume atmosfera franceza poetica ce aduce a anii ’50 cand lumea inca era simpla si evidenta. Personajele sunt usor asemanatoare cu cele “Disney”, prin acele aparitii hilare (de insi) realizate strict pentru umor si nimic altceva (Scotianul vesnic beat, seful salii din Edinburgh care aplauda ca sa incite sala, italienii acrobati care faceau panouri publicitare, dar mai ales iepurele razvratit). Este un film pentru copii cu substrat pentru adulti. Nu exista dialog inteligibil, doar expresivitatea personajelor care merita toti banii. Si mai exista si foarte multa incarcatura sociala care m-a lasat foarte trist la iesire din cinema. Nimeni nu moare, dar faptul ca toti realizeaza in final ca sunt depasiti si uitati, talentul lor nu mai este cerut si daca nu inveti sa te descurci in domenii cautate (italieni in publicitate, francezi in mecanica, etc) vei ajunge intr-o vitrina cu pretul taiat de 3 ori pana la „Free” precum papusa ventrilocului german.

Autor: Gvsty

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare: