Zoom. INTERVIU. Negru. Negură Bunget. partea 1

Negură Bunget revine!

Sâmbătă 9 ianuarie

Irish & Music Pub

Start @ 19.30

Acces 17 ron

După aproape 2 ani de la ultimul concert susţinut la Cluj, Negură Bunget revine în Irish & Music Pub alături de The :Egocentrics (post-rock, Timişoara) şi Damned Spirits Dance (metal, Ungaria).

În 2009, proiectul Metal îşi face apariţia scenică într-o nouă componenţă, Negru (tobe, percuţie) fiind singurul rămas dintre membri fondatori.

Am povestit cu Negru despre începuturile formaţiei, despărţirea de colegi anul trecut şi planurile de viitor în noua componenţă înainte de concertul de la Cluj.

ÎNCEPUTURI

CZB: 1995. Cum te-ai cunoscut cu Hupogrammos Disciple’s (ch, cl, vo) şi cum v-a venit ideea să formaţi o trupă de black metal?

Negru (Negură Bunget): Eu şi cu Hupogrammos Disciple’s cântam în formaţia Makrothumia, de prin 1994. Black Metalul m-a fascinat de când l-am descoperit, prin 1994, aşa că ideea de a face o trupă a fost un pas natural.

CZB: Wiccan Rede. De unde a venit ideea numelui?

Negru (Negură Bunget): Wiccan Rede e un concept vechi, legat de voinţă şi înfăptuire.

CZB: Wiccan Rede s-a lansat practic la Buzău Top T 1995?

Negru (Negură Bunget): Da, concertul de la Buzău a fost primul din istoria formaţiei. Am ajuns să cântăm acolo dintr-o întâmplare şi cred că am fost o apariţie neaşteptată şi ciudată pentru multă lume. Black Metal-ul nu era un gen tocmai cunoscut în România pe vremurile acelea. Cred că în final a fost un concert destul de reuşit, care a rămas cu siguranţă în memoria multora, şi mai ales a noastră.

CZB: Cine a re-botezat trupa Negură Bunget?

Negru (Negură Bunget): Eu am venit atât cu ideea schimbării numelui, cât şi cu conceptul Negură Bunget, în 1997.

Am simţit că era momentul să facem ceva diferit. Wiccan Rede a fost mai mult o aventură, o provocare, lucrurile au devenit mult mai serioase şi profunde odată cu trecerea la Negură Bunget. Această schimbare a fost în mare un impuls interior, am simţit că trebuie să marcăm schimbările care se petreceau în cadrul muzicii şi printr-un nume şi un concept nou. A fost un proces personal complex şi de lungă durată alegerea numelui potrivit. În final rezultatul a fost un concept pe care chiar noi l-am creat, numele oferind o descriere simbolică a muzicii şi spiritualităţii ce definesc formaţia.

CZB: Aţi tras primul demo Wiccan Rede (From Transilvanian Forest) la Magic Sound Studio (Bucureşti). De ce nu aţi înregistrat primul demo la voi acasă la Timişoara, unde mă gândesc că cunoaşteţi o grămadă de lume din domeniu?

Negru (Negură Bunget): În vremurile acelea studiourile româneşti nu erau tocmai numeroase, iar cele axate fie şi parţial pe muzică rock sau metal erau şi mai rare. Magic Sound a fost o alegere extrem de inspirată pentru noi şi pentru primul demo. Materialul a sunat aş spune surprinzător de bine. Pe de altă parte a fost şi o experienţă foarte utilă de a lucra încă de prima dată cu un studio profesional.

CZB: Digipakul pentru Măiastru sfetnic a fost făcut de mână?

Negru (Negură Bunget): Asamblarea digipak-ului Măiastru sfetnic a fost un proces destul de laborios, la care am participat toţi trei. Întregul digipak trebuia asamblat manual, îndoit, lipit… Au fost în jur de 1.000 de exemplare.

DESPĂRŢIREA

CZB: Anul trecut s-a petrecut un eveniment tragic pentru formaţie. De ce v-aţi despărţit?

Negru (Negură Bunget): În aprilie s-a întâmplat totul. Cred că motivele sunt destul de complexe… în 15 ani de muncă împreună intervin destule probleme, care la un moment dat se acumulează şi explodează.

CZB: Am inţeles că tu ai rămas cu numele… ambele formaţii sunt semnate în continuare la Lupus Lounge?

Negru (Negură Bunget): Eu am rămas în continuare în Negură Bunget. A fost alegerea colegilor mei să părăsească formaţia. Dordeduh au un contract cu Lupus Lounge, la fel ca şi Negură Bunget.

CZB: Am observat din comunicatele Dordeduh că sunt deasemenea la Negura MUSIC? Aţi rămas prieteni sau aici este vorba de părţi egale investite în anumite bunuri comune?

Negru (Negură Bunget): Negura MUSIC îmi aparţine mie, şi doar comunicatele Negură Bunget au legătură cu Negura MUSIC.

PREZENTUL

CZB: Websaitul. Istoria formaţiei este actualizată ultima dată în 30 octombrie 2002. Aici apare vechea componenţă, când se reactualizează pagina?

Negru (Negură Bunget): Partea principală a website-ului Negură Bunget e în întregime un proiect Flash foarte greu de modificat. De aceea a şi rămas în urmă aşa de mult, noi actualizând doar secţiunea de noutăţi. În prezent pregătim un site complet nou, care va fi on-line în preajma lansării noului album.

CZB: Consideri asta un şut inainte? se trece de la formula clasică de 3 oameni la şase.

Negru (Negură Bunget): Asta cred că rămâne de văzut … mai ales că nu trebuie să ne convingem pe noi, ci pe ascultători.

CZB: Cum ai adunat noua echipă? Prin cunoştinţe personale, prin anunţuri, sau ai fost contactat direct de către muzicieni în acest sens?

Negru (Negură Bunget): Îi cunoşteam de dinainte pe toţi membrii actuali ai formaţiei, cu aproape toţi având colaborări. Cel mai mult a contat însă disponibilitatea de a se implica total în formaţie. Negură Bunget nu e un proiect pe care îl poţi face după un orar … Din punctul acesta de vedere cred că a fost o alegere inspirată.

CZB: Aveţi probleme cu organizatorii de festivaluri din Europa când se află că aveţi altă componenţă?

Negru (Negură Bunget): Nu am avut nici o astfel de problemă. Au fost două festivaluri, care erau anunţate în avans, şi la care am participat în noua formulă. Nu am făcut nici un secret din evoluţiile din cadrul formaţiei, aşa că nici unul din organizatori nu a fost surprins. În rest, toate concertele şi festivalurile la care am participat au fost aranjate după schimbarea componenţei. Mai mult, aş spune că din contră, multă lume a fost curioasă cum sună noua componenţă.

CZB: Graspop Festival. Belgia. 27 iunie 2009. Seara cu Slipknot. prima apariţie scenică în noua componenţă. Cum a fost? Care sunt problemele care consideri că mai trebuie rodate şi finisate în timp?

Negru (Negură Bunget): A fost interesant la Graspop. Am avut câteva probleme, inerente situaţiei în care ne-am aflat, dar au fost şi multe aspecte pozitive. Unele elemente vin doar cu timpul, şi din experienţă. Asta cred că a fost cea mai importantă problemă ce a trebuit să o depăşim, şi cred că în mare parte am şi reuşit. Imediat după Graspop au urmat alte festivaluri importante: Metal Camp, Brutal Assault, Summer Darkness, Hole in the Sky. Turneul din primăvară, care va fi cel mai amplu din istoria formaţiei, va fi cu siguranţă piatra de încercare.

Sâmbătă 9 ianuarie, în ziua concertului de la Cluj, apare a doua parte a interviului, despre muzica Negură Bunget.

Negură Bunget sunt

  • Corb (chitară, voce)
  • Spin (chitară)
  • Gadinet (chitară bas)
  • Ageru Pământului (voce, percuţie, xylofon, flauturi)
  • Inia Dinia (clape)
  • Negru (tobe, percuţie, membru fondator)

Toţi spectatorii (plătitorii de bilet) de la concertul Negură Bunget de sâmbătă, 9 Ianuarie vor avea şansa să câştige una din cele 3 invitaţii la concertul Marduk + Vader, din 13 ianuarie ce va avea loc tot la Irish & Music Pub.

Programul concertului

  • 19:30 – open doors
  • 20:00 – 20:45 – Damned Spirits Dance
  • 20:45 – 21:00 – changeover
  • 21:00 – 22:00 – The :Egocentrics
  • 22:00 – 22:15 – changeover
  • 22:15 – 23:30 – Negură Bunget

În continuare, datele confirmate până în 1 februarie 2010.

  • 9 Jan 2010

RO. Cluj-Napoca. Irish Music Pub

www.irishmusicpub.ro

  • 14 Jan 2010

SK. Banska Bystrica. Klub 77

  • 15 Jan 2010

HU. Budapest. Kék Lyuk/Blue Hell

  • 16 Jan 2010

DE. Rosenheim. Bavarian Battle Festival

www.bavarianbattle.de

  • 22 Jan 2010. Spirit of the Land Tour

RO. Bucuresti. Suburbia

www.suburbia.ro

  • 30 Jan 2010. Spirit of the Land Tour

GR. Thesalloniki. Harley Bar

www.myspace.com/harleylivebar

  • 31 Jan 2010. Spirit of the Land Tour

BG. Sofia. The Box

www.myspace.com/clubthebox

  • 1 Feb 2010. Spirit of the Land Tour

MK. Skopje. Havana Club

http://www.myspace.com/havanaclubskopje

www.myspace.com/negurabunget

www.negurabunget.com

Comments
2 Responses to “Zoom. INTERVIU. Negru. Negură Bunget. partea 1”
  1. la inceput a fost spune:

    Mi-ar placea sa stiu mai multe despre legatura (dintre) Negura BungetDumnezeu,credinta
    pentru ca trupa reprezinta o anumita zona din Romania si se stie din totdeauna ca romanul a fost si va ramane crestin si nu pagan.daca ma puteti ajuta..n am idee cum as putea afla si de aceea apelez la internet.

Trackbacks
Check out what others are saying...


Lasă un comentariu